Hamilelikte Beslenme Nasıl Olmalı?

Sağlıklı bebek gelişiminde annenin yeterli ve dengeli beslenmesi için önemli rol oynar. Anne adayı, bebeğin bedensel ve zihinsel gelişimini tamamlayabilmesi için tüm besin gruplarından almalıdır.

Kadın 26.05.2020, 02:45 26.05.2020, 03:03
16
Hamilelikte Beslenme Nasıl Olmalı?

Hamilelik döneminde bebeğin büyüme ve gelişmesi, annenin günlük aldığı besinlerin plasenta aracılığı ile fetusa taşınmasıyla gerçekleşir. Fetus her halükarda ihtiyaç duyduğu enerji ve besin değerlerini anne adayının depolarından karşılar.  Annenin enerji gereksinimi gebeliğin 20. haftasından itibaren daha çok artar.

Hamilelikte Kilo Alımı

Sağlıklı bir hamilelikte kilo alımı 7 ile 12 kilogram arasında değişiklik gösterir. Hamileliğin ilk üç aylık döneminde 1-2 kilo normal sayılır. İkinci üç aylık döneminde bebeğin gelişimi hızlandığından dolayı yaklaşık 5-6 kilogramlık artış görülür. Son üç aylık dönemde ise anne adayları 4-5 kilo daha alır.  15 kilogramın üzerinde kilo alımı söz konusu olduğunda hem bebekte hem de anne de ciddi rahatsızlıklar meydana gelir. Anne adayında diyabet ve yüksek tansiyon oluşabilir. Ayrıca anne adayının normal ya da sezaryen yöntemle doğumu bebeğin irileşmesi nedeniyle zorlaşabilir.

Hamilelikte Beslenme Programı

Anne adayının yaşına, boyuna, yeme alışkanlıklarına göre hazırlanan beslenme programı hamilelikte kilo kontrolü sağlanması açısından önemlidir.  Günlük olarak alınan enerjinin yaklaşık %12-15’i proteinlerden, %25-30’u yağlardan ve %55-60’i de kompleks karbonhidratlardan sağlanmalıdır. Basit karbonhidrat olarak adlandırılan şekerin tüketimi sıfıra indirilmelidir. Hamilelikte beslenme kişiye özel olmalıdır. Anne adayının beslenme durumu ve varsa hastalıkları saptanmalıdır. Günlük 150-200 kalorilik enerji içeren besinler beslenme programına eklenmelidir. Anne adayının damak zevkini değiştirmeden doğal ve organik gıdalara yönlendirilmelidir.

Hamilelikte Neler Yenmeli

Protein: Gebelik döneminde anne adayının protein gereksinimi normalden 5-20 gram daha fazla olur. Hem hayvansal hem de bitkisel gıdalardan protein ihtiyacı karşılanabilir. Tam yağlı süt, peynir, yoğurt, yumurta, tavuk, balık, kırmızı et, bakla, kuru fasulye, nohut, bezelye protein açısından zengin gıdalardır.

Kalsiyum: fetusun kemik ve diş gelişimi 8. haftadan itibaren başlar. Anne adayının bu dönemde alması gereken kalsiyum miktarı ortalama 1200 miligramdır. Süt ve süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, ceviz, fındık, badem, susam gibi yağlı tohumlar kalsiyum açısından zengindir. Ancak anne adayının ihtiyaç duyduğu kalsiyum miktarını için ek kullanması gerekebilir.

Folik asit: Bebeğin omurga gelişimi açısından oldukça önemli bir vitamin olan folik asit gebelik döneminde mutlaka yeteri oranda alınmalıdır. Yumurta, yeşil yapraklı sebzeler, bakla, bezelye ve turunçgiller folik asidin zengin kaynaklarıdır.

A, B12 ve C vitamini: bebeğin gelişiminde önemli rol oynayan A, B12 ve C vitamini anne sağlığını korur ve vücut direncini arttırır. Ispanak, havuç, kayısı ve yumurta zengin A vitamini kaynağıdır. Balık, süt ve süt ürünleri B12, taze sebze ve meyveler C vitamininden zengindir.

Anne Adayının Günlük Olarak Mutlaka Alması Gereken Besinler

  • Süt, yoğurt, ayran ve kefir: 4 su bardağı ( yaklaşık 600 mililitre)
  • Et, Tavuk, Balık: 250 gram
  • Kuru baklagiller: 100 gram ( 2 tabak)
  • Peynir: 60 gram ( yaklaşık 2 kibrit kutusu)
  • Yumurta: 1 adet
  • Sebze: Taze olarak sınırsız, yemek olarak 1 porsiyon ( yaklaşık 150 gram)
  • Meyve: 3 porsiyon ( yaklaşık 300 gram)
  • Ekmek: 3 orta dilim kepekli, tam buğday ya da çavdar ( 150 gram)
  • Yağ: zeytinyağı, ayçiçeği yağı 2 yemek kaşığı ( yaklaşık 20 gram)
  • Yağlı tohumlar: ceviz, fındık, badem 1 avuç içi ( yaklaşık 30 gram)
Yorumlar (0)
12°
açık
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 07 Temmuz 2020
İmsak 05:46
Güneş 07:10
Öğle 13:18
İkindi 16:37
Akşam 19:16
Yatsı 20:35
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 30 63
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Beşiktaş 30 50
6. Fenerbahçe 30 49
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 30 32
13. Denizlispor 30 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Leicester City 33 58
4. Chelsea 33 57
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 33 49
8. Sheffield United 33 48
9. Burnley 33 46
10. Tottenham 32 45
11. Everton 32 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 33 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 33 28
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 33 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Athletic Bilbao 34 48
9. Valencia 34 47
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 34 39
14. Real Betis 34 38
15. Deportivo Alaves 34 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24
escort izmir izmir escort bayan izmir escort escort antalya anal porno porno izle