Akdeniz Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır ?

Akdeniz diyeti; liften zengin, vitamin ve mineral kaynağının bol olduğu, ayrıca sebze ve meyvelerin bol tüketildiği bir beslenme şeklidir. Aynı zamanda kuru baklagiller ve ekmek çeşitleriyle birlikte, zeytin yağı ve bol balık tüketiminin de gerçekleştiği bir beslenme alışkanlığıdır diyebiliriz.

Sağlık 05.04.2015, 18:51 05.04.2015, 18:51
Akdeniz Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır ?

Akdeniz tipi mutfağın karakteristik özelliklerini ise şöyle sıralayabiliriz. Özellikle zeytin yağı başta olmak üzere, kırmızı etten uzak durularak bol balık tüketmenin yanı sıra; tahıldan zengin beslenmek olduğunu söyleyebiliriz.

Ayrıca Akdeniz diyeti; tam buğday ekmeği, bol sebze ve meyve, kuru baklagiller, zeytin ve zeytin yağının tüketildiği çok önemli bir sağlıklı beslenme şekli olarak karşımıza çıkar. Aynı zamanda Akdeniz diyeti, yeşil sebzelerin ve zeytin yağının her çeşit yemekte kullanılmasıyla dikkat çekerek, Akdeniz mutfağının sembolü olmuştur.

Yapılan araştırmalar neticesinde, Akdeniz diyeti uygulayan kişilerin daha uzun ömürlü olduğu ve sağlıklı yaşadığı gözlemlenmiştir. Kanser başta olmak üzere kalp hastalıkları ve daha birçok hastalıktan koruması da, Akdeniz diyetinin en göze çarpan özelliklerindendir. Akdeniz diyeti, Yunanistan’ın Girit bölgesi halkı ve İtalya’nın güneyinde yaşayan insanların beslenme alışkanlıklarının temellerini oluşturmuştur.

Akdeniz diyeti; bir beslenme şekli olarak herkesin rahatlıkla uygulayabileceği bir beslenme tarzıdır. Genellikle sebze, meyve ve tahıllarla birlikte sıvı yağlardan zengin bir beslenme şeklidir. Hayvansal gıdalardan özellikle kırmızı etin kısıtlı olduğu, margarin ve katı yağlardan yoksun bir beslenme şekli olduğu için hemen hemen herkese uygun bir beslenme şekli olarak bilinmektedir.

Akdeniz Diyetinin Kilo Vermedeki Rolü

Akdeniz diyetiyle hem dengeli ve düzenli bir beslenme alışkanlığı elde edebilir, hem de fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz. Bir beslenme uzmanı eşliğinde kişiye özgü bir Akdeniz tarzı beslenme programı hazırlandığı takdirde kilo vermeniz kaçınılmazdır. Ayrıca, Akdeniz diyeti uygulayarak 2 hafta gibi kısa bir sürede 7- 8 kilo vermeniz de mümkün…

Akdeniz Diyetinde Mutlaka Tüketilmesi Gereken Gıdalar

Akdeniz diyetinde sebze ve meyve ağırlıklı olsa da dikkatli tüketilmesinde fayda vardır. Özellikle, mevsiminde yetişen sebze ve meyvenin Akdeniz diyetinde oldukça büyük bir yeri vardır. Haftada 2 kez deniz ürünlerinin tüketildiği, kırmızı etin daha az tercih edildiği bir diyet şeklidir. Ekmek olarak tam tahıllı ekmekler, çavdar ekmeği ve koyu renk ekmekler tercih edilmektedir. Yağ olarak ise başta zeytin yağı olmak üzere fındık yağı, soya yağı ya da mısır yağı özellikle tercih edilmektedir.

Akdeniz Diyetinin Kalp Hastalıklarındaki Rolü

Akdeniz diyeti uygulayarak kalp hastalıkları riskini azaltmanız mümkün… Çünkü uzmanlara göre sağlıklı bir beslenme şekli olan Akdeniz diyeti, ömür boyu devam edilmesi ve bir yaşam şekli haline getirilebilirse kalp hastalıklarından oldukça koruyor. Özellikle, dünyadaki ölüm nedenleri arasında kalp hastalıkları oranı oldukça yüksek… Üstelik orta şiddette kalp hastalığı riski olan kişilerde yapılan araştırmalara göre 3 ay Akdeniz diyeti uygulayanların kalp hastalıkları riski % 15 oranında azaldığı gözlemlenmekte… Bu nedenle, Akdeniz diyetininin bir yaşam şekli haline getirilmesi gerekiyor.

Akdeniz Tipi Beslenmeyle Uygulanan 1 Haftalık Diyet Listesi

Pazartesi:

Sabah Kahvaltısı: 1 ya da 2 dilim kepek ekmeği ya da çavdar ekmeği, 1 ya da 2 dilim yağsız peynir, 1 bardak az yağlı süt, Domates ve salatalık( Sınırsız), 4- 5 adet zeytin, 4-5 adet fındık, 4-5 adet badem, 1 adet elma.

Öğle Yemeği: 1 adet sandviç, 1 porsiyon söğüş doğranmış domates ve salatalık, 1 su bardağı ayran.

Akşam Yemeği:1 porsiyon ızgara ya da buğulama balık, Mevsim salatası.

Salı:

Sabah Kahvaltısı: 1- 2 dilim çavdar ekmek, 1 dilim tuzsuz peynir, domates ve salatalık, 4- 5 adet zeytin, 1 adet kivi.

Öğlen Yemeği: 1 adet simit, 1 porsiyon domates ve salatalık, 1 su bardağı ayran.

Akşam Yemeği: 1 porsiyon et sote, yeşil salata.


Çarşamba:

Sabah Kahvaltısı: 1 ya da 2 dilim kepek ekmeği, 1 ince dilim yağsız ve tuzsuz peynir, domates ve salatalık, 4- 5 adet zeytin, 4-5 adet fındık, 1 adet elma ya da kivi.

Öğle yemeği: 1 adet sandviç (peynirli), 1 porsiyon söğüş domates ve salata, 1 su bardağı ayran.

Akşam yemeği: 1 porsiyon kıymalı ıspanak, 2- 3 çorba kaşığı yağsız yoğurt, mevsim salatası.

Perşembe:

Sabah Kahvaltısı: 1- 2 dilim çavdar ekmek, 1 dilim tuzsuz peynir, domates ve salatalık (Sınırsız), 4- 5 adet yeşil zeytin, 3- 4 adet badem, 1 adet kivi.

Öğle Yemeği: 1 adet sandviç, 1 bardak portakal suyu, domates ve salatalık.

Akşam Yemeği: Sebzeli tavuk, yeşil salata.

Cuma:

Sabah Kahvaltısı: 1- 2 dilim kepek ekmeği, 1- 2 dilim yağsız peynir, domates ve salatalık (Sınırsız), 4- 5 adet tuzsuz zeytin, 3 – 4 adet fındık, 4 – 5 adet badem, 1 adet elma.

Öğle Yemeği: Karışık meyveler (Yarım kiloya yakın tüketilebilir.)

Akşam Yemeği: 1 porsiyon domatesli makarna, 1 porsiyon yeşil salata.

Cumartesi:

Sabah Kahvaltısı: 2 dilim çavdar ya da kepek ekmeği, 1- 2 dilim yağsız peynir, domates ve salatalık( Sınırsız), 4- 5 adet yeşil zeytin, 3-4 adet badem ve fındık.

Öğle Yemeği: 1 adet simit, domates ve salatalık, 1 su bardağı ayran.

Akşam Yemeği: 1 porsiyon etli yeşil fasulye, 1 porsiyon yeşil salata.

Pazar:

Sabah Kahvaltısı: 1- 2 dilim kepekli ekmek, 1- 2 dilim yağsız peynir, 4- 5 adet yeşil zeytin, domates ve salatalık (sınırsız) , 1 adet kivi.

Öğle Yemeği: 1 porsiyon kaşar peynirli omlet, 1 porsiyon karışık salata.

Akşam Yemeği: 1 porsiyon zeytin yağlı pırasa, 2-3 yemek kaşığı sebzeli kuskus, çoban salatası.
Yorumlar (0)
11°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 24 Ocak 2021
İmsak 06:46
Güneş 08:15
Öğle 13:21
İkindi 15:54
Akşam 18:18
Yatsı 19:41
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 19 41
2. Fenerbahçe 19 39
3. Galatasaray 19 36
4. Gaziantep FK 19 34
5. Trabzonspor 20 33
6. Alanyaspor 19 31
7. Hatayspor 19 31
8. Karagümrük 19 27
9. Malatyaspor 19 27
10. Göztepe 19 25
11. Antalyaspor 19 25
12. Rizespor 20 25
13. Sivasspor 19 24
14. Başakşehir 20 24
15. Konyaspor 19 22
16. Kasımpaşa 19 22
17. Kayserispor 19 19
18. Gençlerbirliği 20 19
19. Ankaragücü 19 18
20. Erzurumspor 20 17
21. Denizlispor 19 14
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 18 31
6. Bursaspor 18 30
7. Tuzlaspor 17 30
8. Ankara Keçiörengücü 17 28
9. Altınordu 17 28
10. Bandırmaspor 18 27
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 18 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 18 10
18. Eskişehirspor 18 4
Takımlar O P
1. M. United 19 40
2. Man City 18 38
3. Leicester City 19 38
4. Liverpool 19 34
5. Tottenham 18 33
6. Everton 17 32
7. West Ham 19 32
8. Aston Villa 17 29
9. Chelsea 19 29
10. Southampton 18 29
11. Arsenal 19 27
12. Leeds United 18 23
13. Crystal Palace 19 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Burnley 18 19
16. Newcastle 19 19
17. Brighton 19 17
18. Fulham 18 12
19. West Bromwich 19 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 17 44
2. Real Madrid 19 40
3. Sevilla 19 36
4. Barcelona 18 34
5. Villarreal 20 34
6. Real Sociedad 20 31
7. Granada 19 28
8. Real Betis 20 27
9. Cádiz 20 24
10. Levante 19 23
11. Getafe 18 23
12. Celta de Vigo 19 23
13. Athletic Bilbao 18 21
14. Valencia 19 20
15. Real Valladolid 20 20
16. Eibar 19 19
17. Deportivo Alaves 20 18
18. Elche 17 17
19. Osasuna 19 16
20. Huesca 20 13