Bazı Yemeklere Duyulan Aşırı İstek Ne Anlama Gelmektedir?

Bir yiyeceğe duyulan istek sizi çıldırtacak kadar yoğun oluyor mu? Yemek isteği kontrol edilemez olduğunda, bu durum genellikle vücudunuzdaki bazı eksikliklerin bir sonucudur. Bu isteğin ne anlama geliyor olabileceğini anlamak için okumaya devam edin.

Sağlık 23.04.2015, 01:21 23.04.2015, 01:21
Bazı Yemeklere Duyulan Aşırı İstek Ne Anlama Gelmektedir?

 Bir toplantının ortasında birden bire ortaya çıkan bir dilim çikolatalı kek için ani bir dürtü ya da açlık hissettiniz mi? Bazen bu istek o kadar yoğun olur ki dikkatinizi kaybeder ve sadece bu isteğe odaklanırsınız. O çikolatalı keke hemen ihtiyacınız var! Hiç buna benzer ya da başka bir gıda hakkında böyle bir olay yaşadınız mı?

Basitçe söylemek gerekirse bir gıdaya karşı dayanılmaz bir istek oluşur. Bu istek vücudunuzun size vücuttaki bir maddenin eksikliğini anlatma yolu olabilir.


Bu istekler gebelik yada adet dönemleri gibi hormonal değişimlerin olduğu, metabolik ya da psikolojik değişimler sırasında veya adrenal bezlerin düzgün çalışmaması gibi durumlarda tetiklenebilir. Psikolojik faktörler de gıda isteğinin tetiklenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Stres veya sıkıntı duyguları da belirli bir gıdayı tüketmek için arzu yaratabilir.

Hiç yemek isteğinizin açlıktan başka bir şey ifade edebileceğini düşündünüz mü? Bazı ortak yiyecek arzuları ve anlamları aşağıda verilmiştir.
-Çikolata veya Şekerlemeler:

Çikolata özlemi magnezyum eksikliğinin bir göstergesi olabilir. Magnezyum vücudumuzda yaklaşık 300 enzim reaksiyonunda gerekli olan bir unsurdur. Zihni dinlendirdiği ve sinirlerinizi yatıştırdığı bilinmektedir. Çikolata magnezyum için iyi bir kaynaktır bu nedenle çikolataya duyulan arzu magnezyum açığını gösteriyor olabilir. Çikolata ayrıca kişiyi mutlu hissettiren ve esenlik hissini arttıran beyinde serotonin ve endorfin seviyelerini yükselten kimyasallar içerir. Dolayısıyla çikolata ruh iyileştiricisi olarak kabul edilebilir.

Tatlı isteği ise düşük şeker düzeylerini veya vücut içinde krom, kükürt, fosfor, karbon ya da triptofan eksikliği olduğunu gösteriyor olabilir. Ancak kendinize enerji vermek ya da modunuzu iyileştirmek için de tatlı istiyor olabilirsiniz. Rafine şeker vücut tarafından anında emildiğinden tatlı yemek enerji seviyesini hemen arttıracaktır.

Çikolata isteğini azaltmak için beslenmenize fındık, kabak çekirdeği, tam tahıllı ekmek, fasulye, ıspanak, kahverengi pirinç eklemeniz faydalı olabilir. Taze meyve, brokoli ya da fındık yemek de tatlı isteğini azaltmaya yardımcı olabilir.

-Tuzlu ve İşlenmiş Gıdalar:

Canınız patlamış mısır, cips, patates kızartması mı çekiyor? Bu vücudunuzdaki olası bir sodyum eksikliğini gösteren tuz isteğine işaret ediyor olabilir. Egzersize bağlı vücudun susuz kalması ya da stresli bir durum vücudun tuz isteğini arttırabilir. Koyu idrar rengi de vücudun susuz kaldığını göstermektedir. Bazen adrenal yorgunluk ya da tükenmiş çinko düzeyleri de tuzlu gıda isteğine neden olabilir.

Tuzlu isteğini azaltmak için beslenmenize kereviz, ıspanak, salatalık, balık ve çiğ sebzeler ekleyin ve her gün yaklaşık 8-10 bardak su için.
-Acı ve Baharatlı Gıdalar:

Canınız baharatlı yiyecekler mi istiyor? Vücut bazı durumlarda terleyip vücut ısısını düşürmek için baharatlı ya da acı yiyecekler istemektedir. Baharatlı yiyecek arzusu aynı zamanda çinko ya da kükürt eksikliğini veya tiroid dengesizliğini gösterebilir. Eğer boğaz ağrısı ya da soğuk algınlığından muzdarip iseniz, acı ve baharatlı yiyecekler arzu edebilirsiniz.

Acı ve baharat isteğini azaltmak için beslenmenize kırmızı et, deniz ürünleri, sarımsak, yapraklı sebzeler ve kök sebzeleri dahil etmeniz gerekir.

-Et ve Yumurta:

Gözleriniz iştahla barbeküye mi bakıyor? Tek düşünebildiğiniz şey protein açısından zengin gıdalar ise, bu B vitamini, karnitin, magnezyum, folat ve demir eksikliğini gösteriyor olabilir. Bu durum aynı zamanda kan şekeri dengesizliğini de gösterebilir. Ayrıca yakın zamanda et yemeği bıraktıysanız ya da sıkı bir diyet yapıyorsanız, psikolojik olarak da et ürünleri tüketmek istiyor olabilirsiniz.

Vücudunuzun proteinlere ihtiyacı var dolayısıyla beslenmenize et ürünlerini dahil etmeniz gerekir. Ayrıca bol miktarda yeşil ve tatlı olmayan sebzeleri tüketmeniz gerekmektedir.

-Karbonhidratlar ve Ekmek:

Ekmek, makarna ve karbonhidrat açısından zengin gıdalara duyulan istek yüksek insülin seviyesi veya düşük kan şekeri seviyelerinden kaynaklanabilir. Vücuttaki düşük karbonhidrat seviyeleri depresif ruh haline ya da ruh halinde değişimlere neden olabilir. Sakkaritler ruh halimizi düzelten serotonin düzeyini yükseltmektedir. Bu istek aynı zamanda tiroid bezinin yanlış işleyişinin de bir göstergesi olabilir.

İsteğinizi bastırmak ve vücudun ihtiyacını karşılamak için etin yağsız kısımları, tavuk, balık ve yumurta yemelisiniz.

-Buz ya da Soğuk Gazlı İçecekler:


Ardı ardına soda yada gazlı içecekler içiyorsanız, bu durum kalsiyum eksikliği bir göstergesi olabilir. Vücutta kalsiyum düzeyleri tükenmiş ve vücudunuz bunları yerine getirmek istiyor olabilir. Diğer soğuk içecekler için şiddetli bir istek ayrıca manganez eksikliği gösterebilir. Buza karşı şiddetli istek ise vücuttaki düşük hemoglobin veya demir anlamına gelebilir.

İsteği azaltmak için ıspanak, lahana, brokoli, pancarın yanı sıra bakliyat ve susam gibi sebzeler yemeniz gereklidir. Ayrıca yoğurt ve süt gibi süt ürünleri de tüketebilirsiniz.
Yorumlar (0)
1
az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 16 Ocak 2021
İmsak 06:49
Güneş 08:19
Öğle 13:19
İkindi 15:46
Akşam 18:08
Yatsı 19:33
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 17 35
2. Fenerbahçe 17 35
3. Galatasaray 17 33
4. Gaziantep FK 17 31
5. Alanyaspor 18 30
6. Hatayspor 17 28
7. Karagümrük 18 27
8. Trabzonspor 17 26
9. Antalyaspor 18 24
10. Konyaspor 17 22
11. Sivasspor 17 22
12. Başakşehir 17 22
13. Kasımpaşa 17 22
14. Malatyaspor 17 21
15. Rizespor 17 21
16. Göztepe 17 19
17. Gençlerbirliği 18 19
18. Kayserispor 17 16
19. Ankaragücü 17 15
20. Denizlispor 17 14
21. Erzurumspor 18 13
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 17 31
6. Tuzlaspor 17 30
7. Ankara Keçiörengücü 17 28
8. Altınordu 17 28
9. Bursaspor 17 27
10. Bandırmaspor 17 24
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 17 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 17 9
18. Eskişehirspor 17 3
Takımlar O P
1. M. United 17 36
2. Liverpool 17 33
3. Man City 16 32
4. Leicester City 17 32
5. Everton 17 32
6. Tottenham 17 30
7. Southampton 17 29
8. Aston Villa 15 26
9. Chelsea 17 26
10. West Ham 17 26
11. Arsenal 18 24
12. Leeds United 17 23
13. Crystal Palace 18 23
14. Wolverhampton 18 22
15. Newcastle 17 19
16. Burnley 16 16
17. Brighton 18 14
18. Fulham 16 12
19. West Bromwich 17 8
20. Sheffield United 18 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 16 41
2. Real Madrid 18 37
3. Barcelona 18 34
4. Villarreal 18 32
5. Real Sociedad 19 30
6. Sevilla 17 30
7. Granada 18 27
8. Celta de Vigo 18 23
9. Cádiz 18 23
10. Real Betis 18 23
11. Levante 17 21
12. Athletic Bilbao 18 21
13. Getafe 17 20
14. Valencia 18 19
15. Eibar 18 19
16. Deportivo Alaves 18 18
17. Real Valladolid 18 18
18. Elche 16 16
19. Osasuna 18 15
20. Huesca 18 12