Bazı Yemeklere Duyulan Aşırı İstek Ne Anlama Gelmektedir?

Bir yiyeceğe duyulan istek sizi çıldırtacak kadar yoğun oluyor mu? Yemek isteği kontrol edilemez olduğunda, bu durum genellikle vücudunuzdaki bazı eksikliklerin bir sonucudur. Bu isteğin ne anlama geliyor olabileceğini anlamak için okumaya devam edin.

Sağlık 23.04.2015, 01:21 23.04.2015, 01:21
199
Bazı Yemeklere Duyulan Aşırı İstek Ne Anlama Gelmektedir?
 Bir toplantının ortasında birden bire ortaya çıkan bir dilim çikolatalı kek için ani bir dürtü ya da açlık hissettiniz mi? Bazen bu istek o kadar yoğun olur ki dikkatinizi kaybeder ve sadece bu isteğe odaklanırsınız. O çikolatalı keke hemen ihtiyacınız var! Hiç buna benzer ya da başka bir gıda hakkında böyle bir olay yaşadınız mı?
Basitçe söylemek gerekirse bir gıdaya karşı dayanılmaz bir istek oluşur. Bu istek vücudunuzun size vücuttaki bir maddenin eksikliğini anlatma yolu olabilir.


Bu istekler gebelik yada adet dönemleri gibi hormonal değişimlerin olduğu, metabolik ya da psikolojik değişimler sırasında veya adrenal bezlerin düzgün çalışmaması gibi durumlarda tetiklenebilir. Psikolojik faktörler de gıda isteğinin tetiklenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Stres veya sıkıntı duyguları da belirli bir gıdayı tüketmek için arzu yaratabilir.

Hiç yemek isteğinizin açlıktan başka bir şey ifade edebileceğini düşündünüz mü? Bazı ortak yiyecek arzuları ve anlamları aşağıda verilmiştir.
-Çikolata veya Şekerlemeler:

Çikolata özlemi magnezyum eksikliğinin bir göstergesi olabilir. Magnezyum vücudumuzda yaklaşık 300 enzim reaksiyonunda gerekli olan bir unsurdur. Zihni dinlendirdiği ve sinirlerinizi yatıştırdığı bilinmektedir. Çikolata magnezyum için iyi bir kaynaktır bu nedenle çikolataya duyulan arzu magnezyum açığını gösteriyor olabilir. Çikolata ayrıca kişiyi mutlu hissettiren ve esenlik hissini arttıran beyinde serotonin ve endorfin seviyelerini yükselten kimyasallar içerir. Dolayısıyla çikolata ruh iyileştiricisi olarak kabul edilebilir.

Tatlı isteği ise düşük şeker düzeylerini veya vücut içinde krom, kükürt, fosfor, karbon ya da triptofan eksikliği olduğunu gösteriyor olabilir. Ancak kendinize enerji vermek ya da modunuzu iyileştirmek için de tatlı istiyor olabilirsiniz. Rafine şeker vücut tarafından anında emildiğinden tatlı yemek enerji seviyesini hemen arttıracaktır.

Çikolata isteğini azaltmak için beslenmenize fındık, kabak çekirdeği, tam tahıllı ekmek, fasulye, ıspanak, kahverengi pirinç eklemeniz faydalı olabilir. Taze meyve, brokoli ya da fındık yemek de tatlı isteğini azaltmaya yardımcı olabilir.

-Tuzlu ve İşlenmiş Gıdalar:

Canınız patlamış mısır, cips, patates kızartması mı çekiyor? Bu vücudunuzdaki olası bir sodyum eksikliğini gösteren tuz isteğine işaret ediyor olabilir. Egzersize bağlı vücudun susuz kalması ya da stresli bir durum vücudun tuz isteğini arttırabilir. Koyu idrar rengi de vücudun susuz kaldığını göstermektedir. Bazen adrenal yorgunluk ya da tükenmiş çinko düzeyleri de tuzlu gıda isteğine neden olabilir.

Tuzlu isteğini azaltmak için beslenmenize kereviz, ıspanak, salatalık, balık ve çiğ sebzeler ekleyin ve her gün yaklaşık 8-10 bardak su için.
-Acı ve Baharatlı Gıdalar:

Canınız baharatlı yiyecekler mi istiyor? Vücut bazı durumlarda terleyip vücut ısısını düşürmek için baharatlı ya da acı yiyecekler istemektedir. Baharatlı yiyecek arzusu aynı zamanda çinko ya da kükürt eksikliğini veya tiroid dengesizliğini gösterebilir. Eğer boğaz ağrısı ya da soğuk algınlığından muzdarip iseniz, acı ve baharatlı yiyecekler arzu edebilirsiniz.

Acı ve baharat isteğini azaltmak için beslenmenize kırmızı et, deniz ürünleri, sarımsak, yapraklı sebzeler ve kök sebzeleri dahil etmeniz gerekir.

-Et ve Yumurta:

Gözleriniz iştahla barbeküye mi bakıyor? Tek düşünebildiğiniz şey protein açısından zengin gıdalar ise, bu B vitamini, karnitin, magnezyum, folat ve demir eksikliğini gösteriyor olabilir. Bu durum aynı zamanda kan şekeri dengesizliğini de gösterebilir. Ayrıca yakın zamanda et yemeği bıraktıysanız ya da sıkı bir diyet yapıyorsanız, psikolojik olarak da et ürünleri tüketmek istiyor olabilirsiniz.

Vücudunuzun proteinlere ihtiyacı var dolayısıyla beslenmenize et ürünlerini dahil etmeniz gerekir. Ayrıca bol miktarda yeşil ve tatlı olmayan sebzeleri tüketmeniz gerekmektedir.

-Karbonhidratlar ve Ekmek:

Ekmek, makarna ve karbonhidrat açısından zengin gıdalara duyulan istek yüksek insülin seviyesi veya düşük kan şekeri seviyelerinden kaynaklanabilir. Vücuttaki düşük karbonhidrat seviyeleri depresif ruh haline ya da ruh halinde değişimlere neden olabilir. Sakkaritler ruh halimizi düzelten serotonin düzeyini yükseltmektedir. Bu istek aynı zamanda tiroid bezinin yanlış işleyişinin de bir göstergesi olabilir.

İsteğinizi bastırmak ve vücudun ihtiyacını karşılamak için etin yağsız kısımları, tavuk, balık ve yumurta yemelisiniz.

-Buz ya da Soğuk Gazlı İçecekler:

Ardı ardına soda yada gazlı içecekler içiyorsanız, bu durum kalsiyum eksikliği bir göstergesi olabilir. Vücutta kalsiyum düzeyleri tükenmiş ve vücudunuz bunları yerine getirmek istiyor olabilir. Diğer soğuk içecekler için şiddetli bir istek ayrıca manganez eksikliği gösterebilir. Buza karşı şiddetli istek ise vücuttaki düşük hemoglobin veya demir anlamına gelebilir.

İsteği azaltmak için ıspanak, lahana, brokoli, pancarın yanı sıra bakliyat ve susam gibi sebzeler yemeniz gereklidir. Ayrıca yoğurt ve süt gibi süt ürünleri de tüketebilirsiniz.
Yorumlar (0)
12°
açık
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 24 Mayıs 2020
İmsak 05:46
Güneş 07:10
Öğle 13:18
İkindi 16:37
Akşam 19:16
Yatsı 20:35
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
escort izmir izmir escort bayan izmir escort escort antalya anal porno porno izle