Beyin Hasarı Yapabilecek Gündelik Alışkanlıklar

Güneş, güneş sistemi için ne ise beyin de vücudumuz için odur. Beynimiz sadece vücudumuzdaki önemli faaliyetlerin sürdürülmesini değil, aynı zamanda onların etkin işleyişini de sağlamaktadır. Bizde sizler için araştırdık,bakın onlar nelermiş..

Sağlık 29.10.2015, 12:49 29.10.2015, 14:58
443
Beyin Hasarı Yapabilecek Gündelik Alışkanlıklar
Beyin Hasarı Yapabilecek Gündelik Alışkanlıklar
 
Güneş, güneş sistemi için ne ise beyin de vücudumuz için odur. Beynimiz sadece vücudumuzdaki önemli faaliyetlerin sürdürülmesini değil, aynı zamanda onların etkin işleyişini de sağlamaktadır.

Biliyor Muydunuz?

Uyurken kafanızı bir eşarp ya da bere ile örtmek, beyni ihtiyaç duyduğu oksijen miktarından yoksun bırakır aynı zamanda karbondioksit miktarını da arttırır, bu da beyin için oldukça zararlıdır.

Beynin insan vücudu için ne kadar önemli olduğundan bahsetmeye gerek bile yok. Bizi hayvanlardan ayıran ve en üstün tür yapan beynimizdir. Ancak beynimize nasıl zarar verdiğimizin farkında bile değiliz. Yaptığımız bazı zararlı alışkanlıklar nedeniyle beynimizin gücüne ve etkinliğine zarar vermekteyiz, bu da genel sağlığımızı etkilemektedir. Aşağıda beynimize zarar veren bazı gündelik alışkanlıklardan bahsedeceğiz.

-Kahvaltıyı Atlamak:

Bir çoğumuz kahvaltının önemini biliyoruz ama yine de önemsemiyoruz. Kahvaltı sadece günün en önemli öğünü olmakla kalmaz aynı zamanda gün içinde yaptığınız aktiviteler üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Saatlerce uykudan sonra beyin işleyişine başlamak için enerjiye ihtiyaç duymaktadır. Kahvaltıyı atlayarak sadece beynimizi ihtiyacı olduğu enerjiden mahrum bırakmakla kalmıyor aynı zamanda, yüksek kalorili ve sağlıksız gıda seçenekleri ile kahvaltıyı geçiştirmeye zorluyoruz.

-Aşırı Şeker Tüketimi:


Hepimiz şekerli şeyleri çok severiz. Şeker beynimizdeki ödül merkezlerini uyardığı için ilk tadına baktığımız andan itibaren daha da çok tüketmek isteriz. Aşırı derecede bağımlılık yaratmasının yanı sıra, aşırı şeker tüketimi bilişsel rahatsızlıklar, depresyon ve hafıza sorunlarına neden olabilmektedir.

-Aşırı Yemek:
Sağlıksız beslenme alışkanlığı bulunan kişiler kendilerini kalp yetmezliği, obezite, metabolizma sorunları, ruh halinde değişimler, diyabet ve daha pek çok hastalık için risk altında bırakırlar. Aşırı yemek yemenin de beyin üzerinde aşırı tüketimine benzer şekilde etkisi vardır. Beyne mutluluk hissi verdirten bir hormon olan “dopamin” salgılatır. Aşırı yemek beynin biyokimyasal yapısını değiştirmesinin yanında, vücutta ve beyinde sürekli daha fazla yeme isteği yaratır.

-Sigara İçmek:

Sigaranın zararlı etkilerinin sadece akciğerlerimiz ve kalbimiz üzerine değil, aynı zamanda beynimiz üzerinde de etkisi olduğuna hiç şüphe yok! Nikotin, dopamin salımına neden olmasının yanında beyin korteksinin incelmesine neden olur. Beyin korteksinin incelmesi hafıza bozuklukları, anksiyete ve depresyon ile ilişkilidir, aynı zamanda Alzheimer ve şizofreni riskini de arttırmaktadır.

-İyi Hissetmediğiniz Halde Çalışmaya Devam Etmek:

Kendimizi iyi hissetmediğimiz halde çalışmaya devam ettiğimizde, zaten zayıf olan beynimize daha da fazla sorumluluk yükleriz. Çoğumuz bunu yaptığımızın farkında bile değiliz. Hastalık sırasında beynimiz vücudumuzdaki bakterileri dışarı atabilmek ve bağışıklık sistemini düzenlemek için ekstra çaba harcamaktadır. Yani iyi hissetmediğiniz zamanlarda beyninizi çalışmaya zorlayarak, beyninizin etkinliğine zarar vermekle kalmıyor aynı zamanda sağlığınız için odaklanmasına da engel oluyorsunuz.


-Uykusuz Kalmak:

Uyku beynimizin işleyişi için olmazsa olmazdır. Beynimizin vücudumuzdaki toksinleri temizlemek için gerekli süreçleri başlattığı zamanlar derin uyku döngüleri sırasındadır. Uykusuz kalmak beyin hücrelerini öldürmenin yanı sıra hücresel yenilenmeyi de hasara uğratmaktadır, bu da ciddi bilişsel bozukluklara ve zaten beyin hasarı olan kişilerde nörodejenerasyona neden olabilir.

-Hava Kirliliği:
Soluduğumuz hava çeşitli gazların bir karışımıdır ve diğer gazlara oranla içinde oksijen daha az bulunmaktadır. Bu oksijen beynimiz için hayat kurtaran bir ilaç gibidir. Kirli havayı soluduğumuzda beynimiz için gerekli oksijen gereksinimini karşılayamayız bu da beynimize zarar verebilir.

-Beyni Aktive Eden Aktiviteler Yapmamak:

Beynimiz, beynimizi aktive eden yazmak, düşünmek ve konuşmak gibi aktivitelere ihtiyaç duymaktadır. Beynimizi bu tür aktiviteler ile yeterince meşgul etmezsek beyin korteksimiz küçülebilir. Bu da kesinlikle başınıza gelmesini istemeyeceğiniz bir durumdur.
Yorumlar (0)
12°
açık
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 07 Nisan 2020
İmsak 05:46
Güneş 07:10
Öğle 13:18
İkindi 16:37
Akşam 19:16
Yatsı 20:35
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20