Bronşit Olduğunuzda Kaçınmanız Gereken Besinler

Bronşit olduğunuzda bazı besinlerden kesinlikle kaçınmanız gerekir bunun nedeni, bu besinlerin içerdiği oksidanların mükoz membranları tahriş etmesi ve hastalığın semptomlarını alevlendirmesidir. Bu makalede kaçınmanız gereken bu besinleri açıklayacağız.

Sağlık 15.04.2015, 15:09 15.04.2015, 15:09
Bronşit Olduğunuzda Kaçınmanız Gereken Besinler
 Hızlı İpucu!
Bronşitiniz alevlendiğinde eşit miktarlarda taze portakal suyu ve sıcak su ile bir karışım hazırlayın. Semptomlar azalana kadar her iki saatte bir bu karışımı yudumlayın.

Bronşit, akciğerlerdeki hava yollarının harici uyaran nedeniyle tahrişe bağlı şişmesine neden olan bir tıbbi durumdur. Bu aynı zamanda, viral enfeksiyonun neden olduğu nezle ve gribe ikincil bir semptom olabilir. Bronşitin akut formu genellikle ciddi değildir ve geri dönüşümlüdür. Semptomlar yaklaşık 12-15 gün sürebilir. Bunun aksine, kronik bronşit durumunda öksürük ile birlikte balgam üç ay ile iki yıl arasında devam edebilir. Belirtiler geri dönüşümsüz hale gelebilir ve ve bu durum artık kronik obstrüktif akciğer hastalığı (KOAH) olarak adlandırılmaya başlar.

Nefes alırken vızıltı, rengi değişmiş balgam, düşük derecede ateş, boğaz ağrısı ve yorgunluk gibi belirtiler gösteriyorsanız bu semptomlar bronşitin belirtileri olabilir. Bir doktora müracaat edip bronşit tanısı konulduğunda ilaçların yanında belirli besinlerden uzak durmak iyileşme sürecini hızlandırmaktadır.

Kaçınmanız Gereken Besinler:

1) Süt ve Süt Ürünleri:

Süt ve ürünleri dünyanın en sağlıklı yiyeceklerden biridir ve besin piramidinde ortada bulunmaktadırlar. Fakat bronşit olduğunuzda süt ve süt ürünleri kötü tarafa geçer çünkü doymuş yağ içermektedirler. Bronşit atağında doymuş yağ tüketmek, balgam üretimini arttırır ve nefes alırken rahatsızlığa neden olur.

Tam yağlı süt, yüksek yağlı peynirler, kremalı çorbalar, peynir yüklü pizzalar, dondurma, mayonez, yağlı ekmekler ve soslar gibi besinlerden kaçınmanız gereklidir. Süt veya süt ürünleri tüketmek istiyorsanız, yağsız ya da az yağlı olanları tercih etmelisiniz. Yağsız süt, az yağlı peynir ya da yoğurt daha iyi bir seçenek olabilir. Ayrıca yoğurtta bulunan yararlı bakteriler de zayıflamış bağışıklık sistemini geliştirmeye yardımcı olabilir.

2) Kızarmış Yağlı Yiyecekler:

Hepimiz patates kızartması ve hamburgeri seviyoruz, ama bronşit olduğunuzda ne yazık ki onlardan uzak kalmak zorunda kalabilirsiniz. Kızarmış tavuk, patates cipsi ve soğan halkaları da durumu kötüleşmeye eşit derecede katkıda bulunur. Bunun nedeni kızarmış besinlerin oksidanlar içermesi ve doymuş yağdan zengin olmalarıdır. Her ikisi de mukusun azaltılması ve atılımı için iyi değildir ve hiç bir besin değerleri yoktur.

İyileşme sürecinde iken buğulanmış tavuk ve balık yemeniz tavsiye edilir. Bunlar sırasıyla protein ve omega yağ asitlerinin zengin bir kaynağıdır ve hızlı iyileşmeye yardımcı olur. Fırınlanmış, haşlanmış, ızgara yapılmış her ürün faydalıdır ve tüketilebilir.


3) Basit Karbonhidratlar:

Rafine şeker bronşit için kötüdür. Şekerli içecekler, gazlı içecekler, şeker yüklü tahıllar, şuruplar, şekerler, çikolatalar ya da pasta, brownie, muffin gibi pişmiş ürünlerden kesinlikle kaçınılmalıdır. Bu yiyeceklerin besin değerleri yoktur, bağışıklık sistemini baskılar ve kilo almaya sebep olurlar. İleride nefes alıp vermede zorluğa sebep olmaktadırlar. Kilo kısa vadede bir endişe olmasa da, bronşit hastalarının kilo almamaları tavsiye edilmektedir. Bronşit hastaları kilolarını kontrol altında tutmalıdır. İyileşme sürecinde bu işlenmiş besinlerden uzak durulmalı ve sindirim sisteminin dinlemesi için vakit verilmelidir.

4) Yüksek Sodyum İçeren Besinler:

Tuz bir sulandırıcı olarak işlev görür. Kanı incelir ve hacmini artırır. Şunu hayal edin, bronşit nedeniyle hava yollarınız iltihaplı ve dar bir hal almıştır. Her nefeste ihtiyacınız olan belirli miktardaki oksijeni almanız zorlaşmıştır. Kalbinize düşen yük artmıştır. Bu duruma bir de kan hacmini arttıran tuz ekliyorsunuz. Zaten yükü artan kalbin bu ekstra kanı pompalamak için daha da çalışması gerekmektedir. İşte bu nedenle bronşit olduğunuzda yüksek tuz içeren besinlerden uzak durmanız gerekmektedir.

Ayrıca tuzlu besinler bronşiyal dokularda su tutmaktadır bu da inflamasyondan kurtulmayı yavaşlatır. Kalp ve akciğerler üzerindeki ekstra yükü önlemek için, tuzdan kaçınmalısınız. Yiyeceklerinize tuz yerine lezzet katmak için limon, biber, kekik veya fesleğen gibi doğal ürünler kullanabilirsiniz.


5) Alkol ve alkollü içecekler:

Alkol merkezi sinir sistemi üzerine etki eder ve hava yollarının temizlenmesi için gerekli olan öksürük ve hapşırma reflekslerini yavaşlatır. Alkol ayrıca vücudu kurutur ve idrar yoluyla vücuttaki sıvıyı kaybetmeye neden olur. Su kaybedildiğinde mukus sertleşir ve koyulaşır, bu da öksürmeyi zorlaştırır. Bu nedenle bronşit olduğunuzda alkol ve alkollü içeceklerden uzak durmanız gerekmektedir.

6) Sigara:

Bunu daha önce her yerde duymuşsunuzdur, şimdi tekrar okuyun. Sigarayı bırakın! Özellikle de bronşitiniz varsa. Ayrıca evinizde de hiç kimsenin sigara içmesine izin vermeyin buna pasif içicilik denilmektedir. Sigara akciğer hasarına neden olmaktadır. Klişeleşmiş gelse de, sonuçta gerçek bu!

Bir gıda ürünü olmasa da akciğerleri direk etkilediği için listeye sigarayı da dahil ettik. Zamanla akciğerdeki silyalar duman kalıntılarını, tahriş edici maddeleri aynı zamanda fazla mukusu akciğerlerden temizleme kabiliyetini kaybederler. Bu sigara kullanıcılarını enfeksiyonlara duyarlı hale getirir ve enfeksiyona yakalanıldığında iyileşmeyi zorlaştırır. Eğer sigara içmiyorsanız sakın başlamayın, içiyorsanız da sigarayı bırakın. Sigara içen kişilerden uzak durmaya çalışın çünkü pasif içicilik de tehlikelidir özellikle bronşit sorunu yaşıyorsanız.
Yorumlar (0)
-1
açık
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 20 Ocak 2021
İmsak 06:48
Güneş 08:17
Öğle 13:20
İkindi 15:50
Akşam 18:13
Yatsı 19:37
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 18 38
2. Fenerbahçe 18 38
3. Gaziantep FK 18 34
4. Galatasaray 18 33
5. Hatayspor 18 31
6. Alanyaspor 18 30
7. Trabzonspor 19 30
8. Karagümrük 18 27
9. Göztepe 19 25
10. Antalyaspor 19 25
11. Malatyaspor 18 24
12. Sivasspor 18 23
13. Başakşehir 19 23
14. Konyaspor 19 22
15. Kasımpaşa 18 22
16. Rizespor 18 21
17. Kayserispor 19 19
18. Gençlerbirliği 19 19
19. Erzurumspor 19 16
20. Ankaragücü 18 15
21. Denizlispor 18 14
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 17 31
6. Tuzlaspor 17 30
7. Ankara Keçiörengücü 17 28
8. Altınordu 17 28
9. Bursaspor 17 27
10. Bandırmaspor 17 24
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 17 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 17 9
18. Eskişehirspor 17 3
Takımlar O P
1. M. United 18 37
2. Man City 17 35
3. Leicester City 18 35
4. Liverpool 18 34
5. Tottenham 18 33
6. Everton 17 32
7. West Ham 19 32
8. Chelsea 18 29
9. Southampton 18 29
10. Arsenal 19 27
11. Aston Villa 15 26
12. Leeds United 18 23
13. Crystal Palace 19 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Newcastle 18 19
16. Brighton 19 17
17. Burnley 17 16
18. Fulham 17 12
19. West Bromwich 19 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 16 41
2. Real Madrid 18 37
3. Barcelona 18 34
4. Villarreal 18 32
5. Real Sociedad 19 30
6. Sevilla 17 30
7. Granada 18 27
8. Celta de Vigo 18 23
9. Cádiz 18 23
10. Real Betis 18 23
11. Levante 17 21
12. Athletic Bilbao 18 21
13. Getafe 17 20
14. Valencia 18 19
15. Eibar 18 19
16. Deportivo Alaves 18 18
17. Real Valladolid 18 18
18. Elche 16 16
19. Osasuna 18 15
20. Huesca 18 12