Depresyonla Savaşan Gıdalar

Soğuk havalarda genellikle kendimizi yorgun, isteksiz ve depresif hissederiz...

Sağlık 11.04.2016, 15:15 11.04.2016, 15:13
1472
Depresyonla Savaşan Gıdalar
Soğuk havalarda genellikle kendimizi yorgun, isteksiz ve depresif hissederiz ve her zaman bir şeyler yemek (özellikle de tatlı şeyler) yemek isteriz. Kış aylarında artan tatlı krizi ve sonrasında tatlı tüketimi ile düşen enerji seviyemiz bir süreliğine tekrar eski haline döner. Ama sonrasında tekrar enerji seviyemiz düşer ve tekrar tatlı yemek isteriz. İşte bu kısır döngü kış boyu devam eder ve sonunda hem aşırı şeker tüketimi yüzünden kilo aldığımız için moralimiz bozulur, hem de yoğun tatlı tüketimi sonrası uzun vadede vücudumuza zarar veririz. Depresyonu tetikleyen yada azaltan pek çok faktör bulunur ancak bunlardan biri ve son günlerde en çok dikkat çekeni de normal diyetimizde tükettiğimiz gıdaların etkileridir.
 
Depresyonun bazı semptomları; sürekli uyku ve yorgunluk hali, düşük özgüven, küçük şeylere takıntılar, panik atak, sosyal fobi şeklinde görülebilir. Depresyonda iken oluşan sürekli uyuma isteğinin sebeplerinden biri de uyku sırasında melatonine dönüştürülecek olan serotonin hormonunun yeterli düzeyde salgılanmamasından kaynaklanmaktadır.
 
Diyet Depresyonu Nasıl Etkiler?
 
Sağlıklı bir diyetin depresyon tedavisinde çok önemli bir role sahip olduğunu bilinen bir gerçektir. Tüm sağlıklı bileşenleri dengeli olarak içeren zengin bir diyet uygulandığında vücudun yapılanması, büyümesi ve pek çok hastalıkla savaşma gücü desteklenir. İhtiyacımız olan bu temel bileşenlerin bir kısmı; vitaminler, mineraller, karbohidratlar, proteinler, antioksidanlar ve omega-3 yağ asitleri gibi çeşitli bileşenlerdir. Bu bileşenlerden herhangi birinin eksikliğinde vücudumuz tam kapasite ile çalışamaz ve sistemimizde birtakım problemler ortaya çıkarak hastalıklar ortaya çıkar. Örneğin günde 3 öğün mutlaka protein bileşeni almalıyız ve vitamin ve mineral içeren besinler tüketmeliyiz, ayrıca her gün belirli düzeyde sebze tüketmeliyiz. Son olarak, un, ekmek, pirinç, makarna gibi nişasta içeren gıdaları tükettikten sonra kendimizi daha iyi hissettiğimizi belirgin olarak fark etmemiz mümkündür.
 
Omega-3 ve Depresyon
 
Amerikan Psikiyatri Derneği yapılan pek çok çalışmalara göre nörolojik hastalıklarda tedavi destekleyicisi olarak hastalara, omega-3 yağ asitlerini önermişlerdir. Ulusal Alkolizm Enstitüsü’nden Joseph R. Hibbeln, omega-3 yağ asitlerinin en az antidepresan ilaçlar etkili olduğunu belirtmiştir.
 
Ayrıca omega-3 yağ asitleri yalnızca depresyonla savaşmakla kalmaz, ayrıca Alzheimer ve felç önleyici etkileri olduğu da rapor edilmiştir. Omega-3 yağ asitleri balıkta bol miktarda bulunur ancak balık sevmiyorsanız üzülmeyin, keten tohumu ve ceviz de de ciddi miktarlarda omega-3 yağ asitleri bulunmaktadır. Keten tohumunu öğütüp salatalarınıza yada yoğurda ekleyerek rahatlıkla tüketebilirsiniz.
 
•Omega-3 Yönünden Zengin Gıdalar
 
Keten tohumu ve Chia tohumları
Ceviz
Sardalya, Somon & Tuna
Biftek
Soya & Tofu
Karides
Brüksel lahanası
Karnabahar
 
Antioksidanca Zengin Gıdalar Tüketin
 
Antioksidan bileşenler, vücudumuzda yıkıma yol açarak erken yaşlanmamıza neden olan serbest radikalleri yakalayarak elimine eder. Yapılan bazı çalışmalar sonucunda beynin işlevleri serbest radikallerle zarar görmektedir. Serbest radikal bileşenlerini tamamen durdurmak mümkün olmasa bile, antioksidan bileşenler yardımıyla vücudumuzda yarattığı yıkıcı etkileri antioksidanca zengin gıdalar tüketerek azaltabiliriz.
 
Antioksidan Kaynakları
 
Beta-Karoten Kaynakları: Kayısı, brokoli, kavun, havuç, kara lahana, şeftali, kabak, ıspanak, tatlı patates
C Vitamini Kaynakları: Yaban mersini, brokoli, greyfurt, kivi, portakal, biber, çilek, domates
E Vitamini Kaynakları: Fındıklar ve yağlı tohumlar, buğday tohumu
 
“Akıllı” Karbonhidratlar Tüketin
 
Beyin karbonhidrat tüketimiyle daha efektif çalışır çünkü beynimiz şekerle beslenir. Yani şeker tüketimini sınırlandırırken tüm şekerleri kesmeyin. Örneğin tam buğdayda bulunan kompleks karbonhidratları tüketerek işlenmiş şeker tüketimini kısmak çok yerinde bir seçim olacaktır. Bunlarla birlikte meyve tüketimi de ihtiyacımız olan şekeri almamızı sağlayacaktır.
 
Daha Çok Folat Tüketin
 
Folat meyve, yeşil yapraklı sebze gibi gıdalarda bulunan bir B vitaminidir. Monoamin de denilen nörotransmitterleri etkilerler ve depresyondaki kişilerde genellikle folat eksikliği görülürken genellikle bu kişilerin antidepresanlara cevap vermediği de rapor edilmiştir.
 
•Folat İçeren Gıdalar
 
Koyu Yeşil Yapraklı Bitkiler
Kuşkonmaz
Brokoli
Turunçgiller
Fasulye, Bezelye ve Mercimek
Avokado
Bamya
Brüksel lahanası
 
Daha Çok D Vitamini Alın
 
Kış aylarında güneş ışığının azalmasıyla birlikte serotonin salgısı da azalır ve vücut azalan serotonin salgısına bağlı olarak modunu iyileştirmek ve duygu durumunu dengelemek için bir şeyler yeme ihtiyacı hisseder. Kış aylarında daha çok D vitamini alarak az miktarda da olsa güneş ışığından maksimum düzeyde yararlanmaya çalışmalıyız.•
 
D Vitaminince Zengin Gıdalar
 
Yumurta
Peynir
Somon, Alabalık, Uskumru
Havyar
Mantar
 
Egzersiz
 
Egzersiz ile vücudumuzda endorfin hormonu salgılanır ve bu hormon, uzun vadede mutlu hissetmemizi sağlar. Düzenli egzersiz, beynin pozitif yönde yapılanmasını sağlar.
 
Yeterli Uyku
 
Depresyonda olan kişiler uyumakta zorlanırlar ve az uyumak depresyonun daha da kötüye gitmesine neden olur. Yediklerimizin uyku kalitemiz üzerinde etkili olduğu da yapılan pek çok çalışma ile kanıtlanmıştır. Aşağıda belirtilen kilit bileşenlerin düzenli uyku için çok önemli oldukları belirlenmiştir:
 
Likopen: Greyfurt, domates, papaya ve kavunda bulunur
 
Selenyum: Trança balığı, ton balığı bol miktarda ve diğer pek çok balık çeşidi, hindi, fındık, arpa
 
C Vitamini: Ananas, çilek, papaya, turunçgiller, biber, brokoli ve lahana
Yorumlar (0)
12°
açık
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 09 Temmuz 2020
İmsak 05:46
Güneş 07:10
Öğle 13:18
İkindi 16:37
Akşam 19:16
Yatsı 20:35
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Fenerbahçe 31 50
6. Beşiktaş 30 50
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 31 33
13. Denizlispor 31 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Chelsea 34 60
4. Leicester City 34 59
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 34 50
8. Tottenham 33 48
9. Sheffield United 33 48
10. Burnley 33 46
11. Everton 33 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 34 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 34 31
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 34 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 35 63
4. Sevilla 34 60
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Valencia 35 50
9. Athletic Bilbao 34 48
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 35 39
14. Real Betis 34 38
15. Celta de Vigo 35 36
16. Deportivo Alaves 34 35
17. Eibar 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24
escort izmir izmir escort bayan izmir escort escort antalya anal porno porno izle