Diş Sağlığı İçin En Faydalı Besinler Nelerdir?

Diş çürümesini teşvik eden bazı gıdalar varken, diş çürümesine karşı diş ve diş etleri korumaya yardımcı bazı yiyecekler de vardır...

Sağlık 25.05.2015, 16:12 25.05.2015, 16:12 Berkay S.
Diş Sağlığı İçin En Faydalı Besinler Nelerdir?
Diş çürümesini teşvik eden bazı gıdalar varken, diş çürümesine karşı diş ve diş etleri korumaya yardımcı bazı yiyecekler de vardır. Dişler için en iyi ve en kötü yiyecekler hakkında daha fazla bilgi için okumaya devam edin.

Yediğiniz yemeklerin dişlerinizi ağzınıza girdiği andan itibaren etkilediğini biliyor muydunuz?

Diş sağlığınızı kötü yönde etkileyen gıdalar olduğu gibi onları iyi yönde de etkileyen gıdalar bulunmaktadır. Ağızda mevcut olan bakteriler ağzınıza koyduğunuz çeşitli gıdalar ile reaksiyona girme eğilimindedir. Bakteriler bu besinler ile reaksiyona girerek diş çürüklerine neden olurken, bazı besinler diş çürüklerini teşvik etmezler. Ağızda mevcut olan bakteriler yediğiniz besinler ile reaksiyona girerek şekeri aside çevirmektedir. Asit, diş minesine saldırmaya başlar ve çürüme sürecini başlatır.

Diş Sağlığınız İçin Faydalı Besinler:

- Süt ve Süt Ürünleri:

Süt, yoğurt ve peynir diş ve diş eti sağlığını korumak için en iyi seçeneklerden biridir. Bu gıdalar kaplamak suretiyle diş minesini korumaktadırlar. Bu besinler içerdikleri yüksek miktardaki kalsiyum ve fosfor ile mineral oluşturabilmesi için yardımcı olmaktadırlar.

- Meyve ve Sebzeler:

Yüksek su içeriğine sahip bir çok meyve ve sebze diş ve diş eti sağlığını korumak için çok uygundur. Bunun nedeni bu gıdaların yüksek su içeriğinin, meyve ve sebzelerin içerdikleri şekerin etkilerini seyreltmesidir. Bu gıdalar aynı zamanda dişleri çürümeye karşı koruyan tükürük akışını artırma eğilimindedir. Meyve ve sebzeler içinde en iyi seçenek sert, katı ve gevrek olanlardır. Dişler için faydalı olan meyve seçenekleri arasında elma, çilek ve armut vardır. 
Bazı iyi, gevrek sebzeler arasında ise brokoli, tatlı patates, havuç, kabak ve kereviz bulunmaktadır. Kereviz özellikle çok faydalıdır bunun nedeni ekstra çiğnemeye ihtiyaç duyulması böylece diş etlerine masaj yapması ve onları temizlemesidir. Kereviz bu özellikleri sayesinde diş ve diş etlerinin sağlıklı kalmasına oldukça yardımcı olan besinlerden biridir.

- İçecekler:

İçme suyu, yeşil çay ve diğer bitkisel çaylar diş sağlığı için faydalıdır. Şekersiz olmak üzere bu bitki çaylarını rahatlıkla yudumlayabilirsiniz. Bu çaylar plağın dişlere yapışmasını önlemekte olan antioksidanlar içermektedir bu sayede, çürük ve diş eti hastalıkları ile karşı karşıya kalma riskini azaltmaktadır. Bu çaylar aynı zamanda ağızda bakterilerin üremesini engellemektedir ve kötü nefes problemleri mücadele etmeye yardımcı olmaktadır.

- Diğer Özel Gıdalar:

Tavuk, diğer et çeşitleri ve fındık da diş sağlığı için faydalı olan besinlerdir. Tıpkı süt ve süt ürünleri gibi, bu besinler de diş minesinin kurulmasına yardımcı olan iyi yiyeceklerdir. Soğan güçlü antibakteriyel kükürt bileşikleri ihtiva eder. Araştırmalar soğanın farklı bakteri türlerini öldürmek eğiliminde olduğunu göstermiştir. Yani, taze ve çiğ soğan yemek sağlıklı diş ve diş etlerini korumaya yardımcı olabilir.

Diş Sağlığınız İçin Zararlı Besinler:

Dişler için en kötü besinler şekerli gıdalar ve şekerli içeceklerdir. Şekerli gazlı içecekler büyük ölçüde diş çürümesine katkıda bulunmaktadır. Ayrıca, diş ve diş eti problemlerini teşvik ettikleri için sınırlı miktarlarda tatlı yemek gerekmektedir. Ayrıca şekersiz ürünler doğal şeker içeren ürünlere göre daha iyidir. Bunun nedeni gıdaların içerdiği doğal şekerin ağızda bakteriler ile reaksiyona girerek diş çürümesine neden asitlerin serbest bırakılmasını teşvik etme eğilimidir. Şekersiz gıdalarda bakterilerin bu reaksiyonu gözlenmemiştir. Süpermarketlerde bir çok şekersiz gıda bulabilirsiniz. Ancak, dişlere zarar verebilen doğal tatlandırıcıları içermediklerinden emin olun ve bu tür ürünlerden uzak kalmaya çalışın. Ayrıca şekersiz sakızlar çiğneme esnasında tükürük salgısını arttırmaktadır ve dişlerin arasına sıkışmış küçük besinleri yerinden oynatmaktadır bu nedenle şekersiz sakızlar da dişler için oldukça faydalı olmaktadır.

Yediğiniz besinler dışında, diş çürümesine yol açan bir çok farklı faktör de bulunmaktadır. Daha sık yemek yemek de dişlerin zararlı asitlere maruz kalmasını arttırmaktadır. Ayrıca en az günde iki kez ve mümkünse her yemekten sonra dişlerinizi fırçalamanız gerekmektedir. Yemeklerde sonra dişlerinizi fırçalayamıyorsanız, en azından ağzınızı gargara yapabilirsiniz. Sağlıklı diş ve diş etleri için en önemlisi de, kapsamlı bir sağlık kontrolü ve diş temizliği için yılda iki kez diş hekiminizi ziyaret etmelisiniz.
Yorumlar (0)
11°
açık
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 22 Ocak 2021
İmsak 06:47
Güneş 08:16
Öğle 13:21
İkindi 15:52
Akşam 18:15
Yatsı 19:39
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 19 41
2. Fenerbahçe 19 39
3. Galatasaray 19 36
4. Gaziantep FK 19 34
5. Alanyaspor 19 31
6. Hatayspor 19 31
7. Trabzonspor 19 30
8. Karagümrük 19 27
9. Malatyaspor 19 27
10. Göztepe 19 25
11. Antalyaspor 19 25
12. Sivasspor 19 24
13. Rizespor 19 24
14. Başakşehir 19 23
15. Konyaspor 19 22
16. Kasımpaşa 19 22
17. Kayserispor 19 19
18. Gençlerbirliği 19 19
19. Ankaragücü 19 18
20. Erzurumspor 20 17
21. Denizlispor 19 14
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 17 31
6. Tuzlaspor 17 30
7. Ankara Keçiörengücü 17 28
8. Altınordu 17 28
9. Bursaspor 17 27
10. Bandırmaspor 17 24
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 17 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 17 9
18. Eskişehirspor 17 3
Takımlar O P
1. M. United 19 40
2. Man City 18 38
3. Leicester City 19 38
4. Liverpool 19 34
5. Tottenham 18 33
6. Everton 17 32
7. West Ham 19 32
8. Chelsea 19 29
9. Southampton 18 29
10. Arsenal 19 27
11. Aston Villa 16 26
12. Leeds United 18 23
13. Crystal Palace 19 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Newcastle 18 19
16. Burnley 18 19
17. Brighton 19 17
18. Fulham 18 12
19. West Bromwich 19 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 17 44
2. Real Madrid 18 37
3. Barcelona 18 34
4. Villarreal 19 33
5. Sevilla 18 33
6. Real Sociedad 19 30
7. Granada 19 28
8. Real Betis 19 26
9. Cádiz 19 24
10. Getafe 18 23
11. Celta de Vigo 19 23
12. Levante 18 22
13. Athletic Bilbao 18 21
14. Valencia 19 20
15. Eibar 19 19
16. Real Valladolid 19 19
17. Deportivo Alaves 19 18
18. Elche 17 17
19. Osasuna 19 16
20. Huesca 19 12