Kış Aylarında Mutlaka Yenmesi Gereken 5 Besin

Malum etrafta salgın var. Grip olan olana. Biz de takipçilerimizi düşünüp hasta olmalarını nasıl engelleriz dedik ve bir nevi doğal ilaç olan birbirinden sıhhatli sebzeleri derledik. Bol bol tüketin hastalıktan korunun! Sonra da bize teşekkür edin. Hadi yine iyisiniz!

Kış Aylarında Mutlaka Yenmesi Gereken 5 Besin
17 Ocak 2016 Pazar 09:57

Malum etrafta salgın var. Grip olan olana. Biz de takipçilerimizi düşünüp hasta olmalarını nasıl engelleriz dedik ve bir nevi doğal ilaç olan birbirinden sıhhatli sebzeleri derledik. Bol bol tüketin hastalıktan korunun! Sonra da bize teşekkür edin. Hadi yine iyisiniz!

5-Elma

C vitamini ve kalsiyum açısından oldukça zengin olan elma en sağlıklı meyvelerin başında gelir. Amerikalılar: An apple a day keeps the doctor away, yani günde bir elma doktoru evinizden uzak tutar diye boşuna dememişlerdir. Yeşil ve ekşi elma tercih sebebidir, fakat ille de kırmızısını yiyeceğim derseniz kimse karışmaz.



4- Havuç

Köklü sebzelerin yararları saymakla bitmez. Diler salatada dilerseniz çorbada kullanabileceğiniz havuç göz ve kalp hastalıkları da dahil olmak üzere birçok hastalıktan korur. Kanser riskini azaltır. İçerisindeki beta karoten sayesinde A vitamini açısından oldukça zengindir. A vitamini neye iyi gelirki diye sorarsanız, kemik gelişimi, cilt problemleri ve kanser diyebiliriz. Şimdi önemini anlatabildik mi?


3- Turp

Kendisi kadar yaprağı da oldukça yararlı olan turp, C, E, B6 ve B9 vitaminleri açısından zengindir. Kalsiyum içerir. Yaşlanmayı yavaşlatıcı etkisi vardır. Yaşlanma lafını duyunca turpu daha bir sevesiniz geldi değil mi? Sizi gidiler sizi…


2- Balkabağı

Balkabağı çorbası kış sofralarının vazgeçilmez tarifleri arasındadır. Yabancıların senelerdir uyguladığı bu tarif Türkler tarafından yeni yeni keşfedilmiş olup, sana balkabağı çorbası yaptım demek, oldukça havalı bir hale gelmiştir. Sağlıklı olması da cabası… A vitamini deposudur, ki siz artık A vitamininin neye yaradığını çok iyi biliyorsunuz. Ayrıca sizleri kışın soğuk algınlığından koruyacak bir çok mineral ve vitamin içerir.





1- Brüksel Lahanası

Her ne kadar çocuklar ismini duymaktan dahi kaçınsa da, (hatta biz bile) oldukça faydalı bir sebzedir. Demir açısından zengindir. Potasyum ve K vitamin içerir. Kış aylarında bol bol tüketilmesi tavsiye edilir. Sonuçta lezzetli olan hiçbirşeyin sağlıklı olmadığını biliyorsunuz değil mi?


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.