Sağlığınız İçin İyi Olan Fermente Gıdalar Listesi

Vücudumuzun genel sağlık durumu söz konusu olduğunda, doğru beslenme için farklı besinleri gıda programımıza dahil etmek önemlidir.Örnek vermek gerekirse; probiyotik gıdalar… Faydalı bakteriler içeren fermente gıdaların kişinin diyetinde olması bir zorunluluktur.

Sağlık 19.04.2015, 00:12 19.04.2015, 00:12
4243
Sağlığınız İçin İyi Olan Fermente Gıdalar Listesi
Laktik Asit Fermantasyonu Nedir?

Lakto-fermantasyon ya da laktik asit fermantasyonu gıdaların laktik aside dönüştürüldüğü bir işlemdir.
Gıdalarda laktobasililerin artması yiyeceğe hazmı zor olacak ekşi bir tat verir. Fermante gıdalar tam anlamı ile faydalı bakteri doludur.

Diyetimize bu bakterileri dahil etmemiz önemlidir. Tek bir probiyotik gıdadan tüm vücut faydalanır.

Fermante gıdaların ne olduğunun cevabı çok basittir;bu gıdalar şekerleri, bakteri veya maya kullanılarak alkole dönüştürülür. Fermantasyon çok popüler bir gıda muhafaza tekniğidir. Bugün, fermante gıdaların sağlık açısından çeşitli faydaları bilinmektedir.

Günlük diyetimizde şart olan bazı probiyotik gıdalar vardır. Bu gıdalar hazırlaması karmaşık ya da yemesi sıkıcı gıdalar değil ve aslında onları yeme keyfine varacaksınız. Aşağıdaki bölümde verilen bazı sağlıklı fermente gıdalara bir göz atalım.

Sağlıklı Fermente Gıdalar ve Onların Yararları

1.Kımchı (Kore tursusu):

Eğer baharatlı yiyecek seviyorsanız, o zaman Koreye özgü Kimchi kesinlikle listenizde olmalıdır. Bu gıda , güç ve besin deposudur.

Kimchi genellikle lahana ile yapılan bir besindir, ancak turp, yeşil soğan veya salatalık de kullanılır. Sebze sezonu ve stok durumuna göre hazırlanışı değişebilir.

Tuz, baharat, zencefil ,karides veya balık sosu ile sunulabilir. Kimchi Sağlık dergisi tarafından “Dünya’nın Sağlıklı Besinleri” listesinde yer almıştır.


Faydaları:

Kimchi günlük önerilen C vitamininin % 50’’sini artı, vitamin A, B1, B2, kalsiyum, ve demir içerir. En önemlisi, bu besin laktik asit ve tüm iyi bakterileri içerir.

Hazırlanışı:

Kimchi’yi pilav ile veya olduğu gibi yiyebilirsiniz. Diğer yemekler ile birleştirerek, kimchi hamburger, kimchi kızarmış pilav, ya da kimchi çorbası gibi lezzetli seçenekler yaratabilirsiniz.

2.Kefir

Bu bir çeşit fermente süt içeceğidir.Kefir kalsiyum ve probiyotikler ile doludur. Içecek süte Kefir tanelerinin eklenmesi ile yapılır. Bu taneler laktik asit bakterileri tarafından yapılır ve karnabahara benzer. İnek, keçi, ya da koyun sütü kefir yapmak için kullanılabilir.

Tahıllar da soya sütü, pirinç sütü, hindistan cevizi sütü, meyve suyu ve hindistan cevizi suyu fermente. Kesinlikle probiyotikler içinde en iyi fermente gıdalardan biridir.[kefir]

Faydaları:

Kefir; bu içeceği yapmak için kullanılan sütün tüm besinlerini içerir. Laktoz yıkıma uğradığından, laktoz intoleransı olan insanlar da kefirin tadını çıkarabilirler.

Hazırlanışı:

Sağlık ürünleri satan mağazalardan kefir taneleri veya kefir tozu satın alabilirsiniz. Bu besin hazırlandıktan hemen sonra tüketmek en iyisidir. Kefir buzdolabına konmadan yaklaşık bir ay bozulmamış kalır.


 

3.Yoğurt

Yoğurt sütün bakteriyel fermantasyonu ile hazırlanır. Sütteki laktoz laktik aside dönüşür ve böylece laktoz intoleransı olan insanlar için yoğurt uygun hale gelir. Yoğurt yaparken İnek sütü tercih edilir, ancak manda, keçi, deve, hatta sığır sütü kullanılabilir.

Faydaları:

Yağ oranı düşük, yoğurt çok miktarda protein, kalsiyum, D vitamini, riboflavin, Vitamin B6, B12, vb içerir.

Hazırlanışı:
Yoğurdu düz veya meyve ve fındık ile yiyebilirsiniz. Çok hafif olduğundan, harika bir aperatif yemektir. Eğer tuzlu isterseniz, ona tuz ve baharat ekleyebilirsiniz.

4.Tempeh

Tempeh sağlıklı doğal bir fermente besindir. Tempe soya fasulyesinin fermentasyonu sonucu oluşan ve biraz ceviz lezzeti olan bir gıdadır. Tempeh vejetaryenler için mükemmel bir protein kaynağıdır.[tempeh]

Faydaları:

Tempeh iyi bir Probiyotik kaynağıdır. Bu besin tüm temel amino asitleri içerir.

Hazırlanışı:

Tempeh tek başına yenilebilir ya da salata, sandviç, çorba, ya da hamburger ile kullanılabilir.
Tempeh yağda kızartılıp çıtır çerez olarak yenilebilir. Ayrıca marine (salamura) için uygundur ve aynı zamanda rendelenebilir.

5.Miso

Miso arpa, pirinç, ya da soya fasulyesi ile mayalanmış bir çeşit macundur. Bu çok sağlıklı probiyotik gıdada laktik asit sonucu oluşmuş bakteriler vardır. Miso,Miso çorbasında, soslarda, turşularda kullanılır. Pirinçli Miso Çorbası Japon besinidir.

Faydaları:

Miso protein, vitamin ve mineraller açısından da çok yüksektir. Ancak çok yüksek miktarda sodyum içerdiğini hatırlamak gerekir.


Hazırlanışı:

Çorba yapmak için misoyu bir veya iki çorba kaşığı kullanın, ya da bir salata sosu olarak diyete dahil edebilirsiniz. Yemek pişirme sırasında ısı tüm iyi bakterileri öldürür bu yüzden asla yemek pişerken eklememeye dikkat edilmeli. Çorba piştikten sonra, miso ekleyebilirsiniz.

6.Lahana Turşusu

Lahana turşusu lahana ve tuz ile yapılan sağlıklı bir probiyotik besindir. Temelde, lahana fermente edilir. Bu et yemekleri ile servis edilir ,ayrıca sandviç ve sosisli içerisine eklenebilir.

Faydaları:

Lahana turşusunun birçok faydaları vardır. Bu düşük kalorili besin C, B vitaminleri gibi vitaminler içerir ve içerisinde kalsiyum, magnezyum, diyet lifi, potasyum, bakır vardır. Çiğ ve pastörize edilmiş lahana turşusu mükemmel bir laktobasil kaynağıdır. Ayrıca sindirime ve yaraların azaltılmasında yardımcı olur.

Hazırlanışı:

Lahana turşusu eğer düzgün fermente edilip, hava geçirmez bir kapta paketlenmiş ise aylarca bozulmadan kalır. En iyi çiğ tüketilir.

7.Salatalık Turşusu

Turşuda bekletme işlemi turşuya inanılmaz bir tat verir, aynı zamanda besleyici değerini artırır. Salamura yapma veya sirke koyma işlemi turşuyu korumak için kullanılır. Başlangıçta turşu kurma özellikle gıdaları ve yiyecekleri saklamak için kullanılmıştır. Ama bugün, bu tat sağlığa olan çeşitli yararları için yapılır.

Faydaları:

Turşuda gelişen iyi bakteriler vücudumuzu temizlemenin yanında detoks etkisi yapar.

Hazırlanışı:

Turşu seçtiğiniz herhangi bir yemek ile yenebilir. Her zaman tuzlu yapılan turşuyu tercih edin. Çok yüksek sodyum içeriği vardır.

8.Kombucha Çayı

Kombucha Çayı otlar veya meyve ile tatlandırılmış efervesan keskin bir çaydır. Bakteri ve mayalardan oluşan simbiyotik kültürü, siyah veya yeşil çay ile birlikte kullanılır. Çok az miktarda (2-3%) alkol, fermantasyon sırasında üretilir.

Faydaları:

Bu çay Çin’de çok popülerdir ve Çin’de ‘Ölümsüzlük Çayı’ olarak bilinir.
Fakat, bu çayın beslenme yararları henüz kanıtlanmamıştır. Çay düzgün fermente olmamışsa , bazı yan etkileri olabilir.

Hazırlanışı:

Kombucha Çayını harika bir yaz içeceği yapmak ve zevk ile içmek için baharat ,meyve veya şurup ekleyebilirsiniz.

Fermente Gıdaların Ana Faydaları

1.Bağışıklık sisteminin gelişimi,
2. Yararlı bakteri üretimi,
3. Vücutta detoks etkisi,
4. Doğal takviye oluşu,
5.Sindirime yardımcı olması,
6.Depresyonu önlemesi,
7.Hormonal dengede yardım,
8. Besinlerin daha iyi emilimi,

Atalarımızdan anlaşılan Fermente gıdaların pek çok faydası var. Yukarıdaki besin öğelerin çoğu besinleri koruma tekniklerinin bir sonucu olarak ortaya çıksalar da, onların besleyici önemi bizim bu gıdalara diyetimizde yer vermemizi gerektirdi. Bağırsak florası iyi olduğunda, sağlıkta genel iyileşme görülür.

Probiyotikler tüketmemize gerek olan nedenlerden bazıları saç ve kilo kaybı, cilt bakımı, sık alerji , bağışıklık sisteminin korunmasıdır.

Şimdi fermente gıdalar ne kadar yararlı ve lezzetli biliyoruz, bu besinlere kesinlikle diyetimizde yer vermeliyiz.Şimdi evde hazırladığımız yemekler her zaman daha iyi ve daha güvenli olacaklardır.
Yorumlar (0)
12°
açık
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 09 Temmuz 2020
İmsak 05:46
Güneş 07:10
Öğle 13:18
İkindi 16:37
Akşam 19:16
Yatsı 20:35
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Fenerbahçe 31 50
6. Beşiktaş 30 50
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 31 33
13. Denizlispor 31 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Chelsea 34 60
4. Leicester City 34 59
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 34 50
8. Tottenham 33 48
9. Sheffield United 33 48
10. Burnley 33 46
11. Everton 33 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 34 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 34 31
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 34 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 35 63
4. Sevilla 34 60
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Valencia 35 50
9. Athletic Bilbao 34 48
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 35 39
14. Real Betis 34 38
15. Celta de Vigo 35 36
16. Deportivo Alaves 34 35
17. Eibar 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24
escort izmir izmir escort bayan izmir escort escort antalya anal porno porno izle