Testosteron Seviyesi Doğal Yollarla Nasıl Arttırılır ?

Testosteron kaslarımızı, kemiklerimizi güçlendirmek içinde bulunduğumuz ruh hali ve fiziğimiz için çok önemli bir hormondur. Bu hormonu body building yapanlar bilebilir. Bu hormonun artması cinsel ve ruhsal sağlımız için yararlı olacaktır. Testosteron hormonu vücutta az bulunursa bir takım sorunlar yapabilir. Hormunun önemini anladıktan sonra şimdi gelelim nasıl arttırılacağına, bunları madde madde inceleyelim.

Sağlık 26.04.2015, 00:05 26.04.2015, 00:05
Testosteron Seviyesi Doğal Yollarla Nasıl Arttırılır ?

 Testosteron kaslarımızı, kemiklerimizi güçlendirmek içinde bulunduğumuz ruh hali ve fiziğimiz için çok önemli bir hormondur. Bu hormonu body building yapanlar bilebilir. Bu hormonun artması cinsel ve ruhsal sağlımız için yararlı olacaktır. Testosteron hormonu vücutta az bulunursa bir takım sorunlar yapabilir. Hormunun önemini anladıktan sonra şimdi gelelim nasıl arttırılacağına, bunları madde madde inceleyelim.




1-) Düzenli Egzersiz Yapmak :
Spor her türlü sağlımız için gerektiği gibi bu hormunun artması için gereklidir. Günde en az 30 dakika spor yapmak vücudumuzda yağ yerine kas kütlesi olacaktır. Örneğin yürüyüş yapabiliriz. Ancak bu tek başına yeterli değildir. Her gün ekstradan kas güçlendirici egzersizler de yapılmalıdır.

2-) Alkol Ve Sigaradan Uzak Durmak : Sanırım alkolün ve sigaranın vücudumuza verdiği zararları biliyorsunuz. Şunu söylemeliyim ki bu maddeler bütün vücudumuza zararlı olduğu kadar bu hormonun da yükselmesini engellemektedir. Sigara ve alkol bu hormona ters düşmektedir. Bu yüzden bunlardan uzak durmanızı öneriririm

3-) Her Gece Düzenli Uyumak : Ortalama bir yetişkin için günde 8 saat uyku yeterli olmaktadır. Her gece 8 saat sağlınız için çok faydalı olacaktır. 8 saat uyumak ne kadar önemli bile olsa bunu düzenli bir şekilde yapmanız gerekecektir. Eğer her gece saat 11 de yatağınıza gidip uyursanız 8 saat uykuda tamamlanırsa faydalı olacaktır.
4-) Ruh Sağlınızı Korumak : Sağlık ne kadar fiziki bir olay gibi gözükse de bir de ruh sağlınız var. Belki de çoğumuz iş hayatı okul hayatı derken strese giriyoruz. Belki de hepimizin içinde bir takım sıkıntılar var. Bunlar ruh sağlımız için zararladır. Aynı zamanda testosteron hormonu içinde. Size tavsiyem ruh sağlınızı koruyun.

5-) Dinlemekte Olduğunuz Müzikler : Bu yazının belki de ince ayrıntılı ancak çok önemli bir maddesi. eğer dinlediğiniz müzikler sıkıntı veriyorsa ve sürekli dert içeren mesajlar veriyorsa o müziği dinlememenizi öneririrm. Beynimiz müzik dinlerken telkinlere açık hala geliyor. Zaten müzik dinlerken rahatlama moduna giriyoruz, bu şekilde kendimize de zarar vermekteyiz.

6-) Düzenli Ve Sağlıklı Beslenmek : Sebze ve meyve tüketmek, abur cuburlardan uzak durmak… Bunlar ne kadar klasik cümleler de olsa sağlınız için önemlidir. Çok yağlı besinler tüketirseniz karaciğerinize zarar verebilirsiniz. Aynı zamanda obezite ile karşı karşıyasınız. Düzenli beslenmek sizin için faydalı olacaktır.

Evet, görmüş olduğunuz üzere maddelerimiz bunlar. Aslında bunların hepsi normal yaşamımızda da yapmamız gereken şeyler. Testosteron hormonunuzun yükselmesini istiyorsanız yaşamınızı sağlıklı hale getirmelisiniz. Bunların hepsi aslında doğal maddeler. Bunları değiştiren bizleriz. Daha fazla zarar görmemek ve sağlınızı korumak için bu maddeleri uygulamanızı öneriyorum
Yorumlar (0)
3
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 20 Ocak 2021
İmsak 06:48
Güneş 08:17
Öğle 13:20
İkindi 15:50
Akşam 18:13
Yatsı 19:37
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 18 38
2. Fenerbahçe 18 38
3. Gaziantep FK 18 34
4. Galatasaray 18 33
5. Hatayspor 18 31
6. Alanyaspor 18 30
7. Trabzonspor 19 30
8. Karagümrük 18 27
9. Göztepe 19 25
10. Antalyaspor 19 25
11. Malatyaspor 18 24
12. Sivasspor 18 23
13. Başakşehir 19 23
14. Konyaspor 19 22
15. Kasımpaşa 18 22
16. Rizespor 18 21
17. Kayserispor 19 19
18. Gençlerbirliği 19 19
19. Erzurumspor 19 16
20. Ankaragücü 18 15
21. Denizlispor 18 14
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 17 31
6. Tuzlaspor 17 30
7. Ankara Keçiörengücü 17 28
8. Altınordu 17 28
9. Bursaspor 17 27
10. Bandırmaspor 17 24
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 17 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 17 9
18. Eskişehirspor 17 3
Takımlar O P
1. Leicester City 19 38
2. M. United 18 37
3. Man City 17 35
4. Liverpool 18 34
5. Tottenham 18 33
6. Everton 17 32
7. West Ham 19 32
8. Chelsea 19 29
9. Southampton 18 29
10. Arsenal 19 27
11. Aston Villa 15 26
12. Leeds United 18 23
13. Crystal Palace 19 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Newcastle 18 19
16. Brighton 19 17
17. Burnley 17 16
18. Fulham 17 12
19. West Bromwich 19 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 16 41
2. Real Madrid 18 37
3. Barcelona 18 34
4. Sevilla 18 33
5. Villarreal 18 32
6. Real Sociedad 19 30
7. Granada 18 27
8. Cádiz 19 24
9. Celta de Vigo 18 23
10. Real Betis 18 23
11. Levante 18 22
12. Athletic Bilbao 18 21
13. Getafe 17 20
14. Valencia 18 19
15. Eibar 18 19
16. Real Valladolid 19 19
17. Deportivo Alaves 19 18
18. Elche 17 17
19. Osasuna 18 15
20. Huesca 18 12