Vücudunuzu Kışa Hazırlayın

Sağlıklı ve mutlu bir kış geçirmek için vücudunuzu kışa hazırlamanız şart. Bunun için ise yapmanız gereken şey bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirmektir. Günümüz yaşam şartları vücudunuzu aşırı strese maruz bırakıyor. Neyse ki bunu önlemenin ve hasarı en aza indirgemenin basit yolları var.

Sağlık 09.12.2015, 21:34 09.12.2015, 23:39
196
Vücudunuzu Kışa Hazırlayın
Sağlıklı ve mutlu bir kış geçirmek için vücudunuzu kışa hazırlamanız şart. Bunun için ise yapmanız gereken şey bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirmektir. Günümüz yaşam şartları vücudunuzu aşırı strese maruz bırakıyor. Neyse ki bunu önlemenin ve hasarı en aza indirgemenin basit yolları var.

İşte size kışa girmeden önce uygulamanızı tavsiye ettiğimiz yöntemler…

Doğal Olmayan Gıdalardan Uzak Durun
Sağlıklı organik besinlerle beslenmeye gayret gösterin. Doğal ortamda yetişmiş hayvanlardan elde edilen hayvansal gıdalar tüketin. Bu tür ürünleri doğal çiftliklerle bağlantısı olan ve yerli tarım ürünleri satan dükkanlardan temin edebilirsiniz. İşlenmiş ve ambalajlı gıdalardan mümkün olduğunca uzak durun.

 Proteine Ağırlık Verin
Vücudunuzu hızla yenilemek istiyorsanız protein kaynaklı ürünler tercih etmelisiniz. Fakar proteininizi bitkisel ürünlerden almaya dikkat edin. Çünkü bitkisel proteinler hayvansal proteinlerden çok daha fazla lif içeriyor. Yedikten sonra doygunluk oranı daha yüksek olduğundan özellikle kilo vermek isteyenler için de tercih sebebi olmalıdır. Özellikle bu dönemde süzme yoğurt haricinde hayvansal süt ürünleri
tüketmemeye özen gösterin. Serbest dolaşan tavuk yumurtası ve hafta da en az 2 defa balık yenmesi de harika birer protein kaynağıdır.

Smootie İle Güne Başlayın
Güne başlamanın en iyi yolu meyve ve sebzelerden oluşan organik bir smoothie hazırlamaktır. Karalahana, yaban mersini, havuç gibi ürünlerle hazırlayabilirsiniz. İçine bir miktar keten tohumu da eklerseniz omega3 açısından zengin bir karışım hazırlamış ta olursunuz aynı zamanda.

Bol Su İçin
Vücut fonksiyonlarınızın düzgün çalışmasının en önemli şartlarından biri de bol bol su içmektir. Diğer taraftan enerjinizi de yüksek tutan bir alışkanlıktır. Susuz bırakılan bir vücut enerjisi düşük insan demektir. Dolayısıyla vücudunuz susuz kalırsa ve su içmemeyi alışkanlık haline getirirseniz enerjiniz düşük olur ve sersemlik hissedersiniz. Kadınların günde 2 litre, erkeklerin ise günde en az 3 litre su tüketmesi gerekmektedir. Su ihtiyacı havanın durumuna, spor yapıp yapmadığınıza veya hasta olup olmadığınıza göre değişkenlik gösterebilir. Daha fazla sıvıya ihtiyacınız olup olmadığını idrarınızdan anlayabilirsiniz. Eğer idrarınız koyu renkteyse daha fazla su içmeniz gerekiyor demektir.

Mikro Yeşillikler Tüketin
Filizlenmeyle sebze olma arasındaki bitkilere mikro yeşillik adı verilir. Micro yeşillikler bu formdayken toplanır. Aklınızda bulunsun bu yeşillikler bitkinin olmuş halinden daha serttir ve çok daha fazla mineralle vitamin içererir. Bu sebzelere örnek olarak kişniş ve kırmızı lahanayı verebiliriz. Mikro yeşillikleri salatalarında kullanabilirsiniz veya garnitür olarak tüketebilirsiniz.
Yorumlar (0)
12°
açık
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 03 Nisan 2020
İmsak 05:46
Güneş 07:10
Öğle 13:18
İkindi 16:37
Akşam 19:16
Yatsı 20:35
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20