Vücudunuzu Kışa Hazırlayın

Sağlıklı ve mutlu bir kış geçirmek için vücudunuzu kışa hazırlamanız şart. Bunun için ise yapmanız gereken şey bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirmektir. Günümüz yaşam şartları vücudunuzu aşırı strese maruz bırakıyor. Neyse ki bunu önlemenin ve hasarı en aza indirgemenin basit yolları var.

Sağlık 09.12.2015, 21:34 09.12.2015, 23:39
Vücudunuzu Kışa Hazırlayın
Sağlıklı ve mutlu bir kış geçirmek için vücudunuzu kışa hazırlamanız şart. Bunun için ise yapmanız gereken şey bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirmektir. Günümüz yaşam şartları vücudunuzu aşırı strese maruz bırakıyor. Neyse ki bunu önlemenin ve hasarı en aza indirgemenin basit yolları var.

İşte size kışa girmeden önce uygulamanızı tavsiye ettiğimiz yöntemler…

Doğal Olmayan Gıdalardan Uzak Durun
Sağlıklı organik besinlerle beslenmeye gayret gösterin. Doğal ortamda yetişmiş hayvanlardan elde edilen hayvansal gıdalar tüketin. Bu tür ürünleri doğal çiftliklerle bağlantısı olan ve yerli tarım ürünleri satan dükkanlardan temin edebilirsiniz. İşlenmiş ve ambalajlı gıdalardan mümkün olduğunca uzak durun.

 Proteine Ağırlık Verin
Vücudunuzu hızla yenilemek istiyorsanız protein kaynaklı ürünler tercih etmelisiniz. Fakar proteininizi bitkisel ürünlerden almaya dikkat edin. Çünkü bitkisel proteinler hayvansal proteinlerden çok daha fazla lif içeriyor. Yedikten sonra doygunluk oranı daha yüksek olduğundan özellikle kilo vermek isteyenler için de tercih sebebi olmalıdır. Özellikle bu dönemde süzme yoğurt haricinde hayvansal süt ürünleri
tüketmemeye özen gösterin. Serbest dolaşan tavuk yumurtası ve hafta da en az 2 defa balık yenmesi de harika birer protein kaynağıdır.

Smootie İle Güne Başlayın
Güne başlamanın en iyi yolu meyve ve sebzelerden oluşan organik bir smoothie hazırlamaktır. Karalahana, yaban mersini, havuç gibi ürünlerle hazırlayabilirsiniz. İçine bir miktar keten tohumu da eklerseniz omega3 açısından zengin bir karışım hazırlamış ta olursunuz aynı zamanda.

Bol Su İçin
Vücut fonksiyonlarınızın düzgün çalışmasının en önemli şartlarından biri de bol bol su içmektir. Diğer taraftan enerjinizi de yüksek tutan bir alışkanlıktır. Susuz bırakılan bir vücut enerjisi düşük insan demektir. Dolayısıyla vücudunuz susuz kalırsa ve su içmemeyi alışkanlık haline getirirseniz enerjiniz düşük olur ve sersemlik hissedersiniz. Kadınların günde 2 litre, erkeklerin ise günde en az 3 litre su tüketmesi gerekmektedir. Su ihtiyacı havanın durumuna, spor yapıp yapmadığınıza veya hasta olup olmadığınıza göre değişkenlik gösterebilir. Daha fazla sıvıya ihtiyacınız olup olmadığını idrarınızdan anlayabilirsiniz. Eğer idrarınız koyu renkteyse daha fazla su içmeniz gerekiyor demektir.

Mikro Yeşillikler Tüketin
Filizlenmeyle sebze olma arasındaki bitkilere mikro yeşillik adı verilir. Micro yeşillikler bu formdayken toplanır. Aklınızda bulunsun bu yeşillikler bitkinin olmuş halinden daha serttir ve çok daha fazla mineralle vitamin içererir. Bu sebzelere örnek olarak kişniş ve kırmızı lahanayı verebiliriz. Mikro yeşillikleri salatalarında kullanabilirsiniz veya garnitür olarak tüketebilirsiniz.
Yorumlar (0)
12°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 22 Ocak 2021
İmsak 06:47
Güneş 08:16
Öğle 13:21
İkindi 15:52
Akşam 18:15
Yatsı 19:39
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 19 41
2. Fenerbahçe 19 39
3. Galatasaray 19 36
4. Gaziantep FK 19 34
5. Alanyaspor 19 31
6. Hatayspor 19 31
7. Trabzonspor 19 30
8. Karagümrük 19 27
9. Malatyaspor 19 27
10. Göztepe 19 25
11. Antalyaspor 19 25
12. Sivasspor 19 24
13. Rizespor 19 24
14. Başakşehir 19 23
15. Konyaspor 19 22
16. Kasımpaşa 19 22
17. Kayserispor 19 19
18. Gençlerbirliği 19 19
19. Ankaragücü 19 18
20. Erzurumspor 20 17
21. Denizlispor 19 14
Takımlar O P
1. Giresunspor 17 35
2. İstanbulspor 17 34
3. Samsunspor 17 33
4. Altay 17 32
5. Adana Demirspor 17 31
6. Tuzlaspor 17 30
7. Ankara Keçiörengücü 17 28
8. Altınordu 17 28
9. Bursaspor 17 27
10. Bandırmaspor 17 24
11. Adanaspor 17 21
12. Ümraniye 17 20
13. Boluspor 17 19
14. Menemen Belediyespor 17 16
15. Balıkesirspor 17 16
16. Akhisar Bld.Spor 17 13
17. Ankaraspor 17 9
18. Eskişehirspor 17 3
Takımlar O P
1. M. United 19 40
2. Man City 18 38
3. Leicester City 19 38
4. Liverpool 19 34
5. Tottenham 18 33
6. Everton 17 32
7. West Ham 19 32
8. Chelsea 19 29
9. Southampton 18 29
10. Arsenal 19 27
11. Aston Villa 16 26
12. Leeds United 18 23
13. Crystal Palace 19 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Newcastle 18 19
16. Burnley 18 19
17. Brighton 19 17
18. Fulham 18 12
19. West Bromwich 19 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 17 44
2. Real Madrid 18 37
3. Barcelona 18 34
4. Villarreal 19 33
5. Sevilla 18 33
6. Real Sociedad 19 30
7. Granada 19 28
8. Real Betis 19 26
9. Cádiz 19 24
10. Getafe 18 23
11. Celta de Vigo 19 23
12. Levante 18 22
13. Athletic Bilbao 18 21
14. Valencia 19 20
15. Eibar 19 19
16. Real Valladolid 19 19
17. Deportivo Alaves 19 18
18. Elche 17 17
19. Osasuna 19 16
20. Huesca 19 12