Yanlış Bilinen Spor ve Egzersizler

Sağlık 26.02.2015, 04:37 26.02.2015, 04:37
527
Yanlış Bilinen Spor ve Egzersizler

Bir spor salonuna katıldığınızda ya da bir egzersiz rejimine başladığınızda, mutlaka eğitmenler ya da diğer insanlar tarafından yapılması ve yapılmaması gerekenler konusunda tavsiye alacaksınız. Duyduğunuz her şeye inanmayın çünkü bu tavsiyelerin bazıları doğru olup ve gerçeklere dayanırken, bazıları da gerçek değil sadece söylentidir. Bunların neler olduğunu öğrenmek için okumaya devam edin.

Bazen sadece yanlış olmakla kalmayıp aynı zamanda komik bile olabilen tavsiyeler alıyoruz. Sporla ilgisi pek olmayan çoğu kişi bu yanlış tavsiyelerin kurbanı olabiliyor. Ancak bu konuda bilgi sahibi olanlar sadece gülüp geçiyor. Hala sabah sporunun daha iyi olduğunu sanıyoruz, neden akşam değil? Düşününce ne kadar saçma! Egzersizin saat kaçta yapıldığının ne etkisi var?Çoğu insanın inandığı bir başka komik tavsiye ise, şekle girmek için tek yapabileceğiniz şeyin egzersiz olmasıdır. Eğer sevmiyorsanız yapmak zorunda değilsiniz. Kendinizi forma sokabileceğiniz bir çok şey var sevdiğiniz bir spor olsun yoga aerobik hatta dans olabilir. Bu yazıda egzersiz tavsiyeleri ardındaki gerçekleri açıklayacağız. Bir göz atalım.

1) Spor Yapmayı Bırakırsan İki Katı Kilo Alırsın:

Bu tür bir tavsiye çoğu kişiyi egzersiz programına başlamaktan uzak tutar. Burada asıl sorun egzersizi bıraktığımızda kalori yakmadığımız halde aynı miktarda yemeye devam etmemizdir. Vücudumuzda yağlar birikmeye başlar ve kilo almamıza sebep olur. Ne kadar kalori yaktığınıza göre beslenmenizi ayarlamanız önemlidir. Spor yapmak sadece spor salonuyla sınırlı değildir. Eğer spor salonuna gidecek vaktiniz yoksa iş yerinde asansör yerine merdivenleri kullanın ya da yürüyün. Burada önemli olan her hangi bir egzersizin hiç egzersizden iyi olmasıdır.

2) Egzersiz Sonrası Ağrı Hissetmezseniz Yeterince Çalışmamışsınız Demektir:

Çalıştıktan sonra ağrı hissetmek tabi ki iyidir; ancak ağrı hissetmemeniz az çalıştığınızı göstermez. Endişelenmeniz gereken esas durumlar, verimlilik ve egzersiz yoğunluğudur. Başlangıçta bir miktar ağrı hissedebilirsiniz; ancak vücudunuz egzersiz rutinine alıştıktan sonra daha az halsiz ve ağrılı hissedersiniz. Yani ağrı hissedip hissetmediğiniz için endişelenmeyi bırakıp teknik, yoğunluk ve verimlilik üzerine konsantre olmaya çalışın.

3) Egzersiz İçin En İyi Zaman Sabah Saatleridir:

Bu efsane eminim ki tembel insanlar tarafından yaratılmış. Hadi ama! Sabah ya da akşam çalışmak arasında hiç bir fark yok sadece belirli bir zaman belirleyin ve sporunuzu düzenli olarak yapın. Egzersizleri günün belli saatinde yapmanın faydası önceki egzersizin yoğunluğundan kurtulmasıdır.

4) Koşu Yürüyüşten Daha Fazla Kalori Yakar:

Koşu ve yürüyüş arasındaki fark, bu faaliyetlerin yoğunluğudur. Koşu kalp hızını artırarak kalbin daha iyi çalışmasını sağlayacaktır. Ancak koşu ve yürüyüş kilometre başına aynı miktarda kalori yakar. Yani önemli olan aktivite değil, egzersizin mesafesi ve yoğunluğudur.

5) Terliyorsanız Daha Çok Kilo Kaybediyorsunuz Demektir:

Terlemek, sadece serinlemenin bir yoludur. Su kaybına neden olduğundan, egzersiz sırasında kendinizi susuz bırakmamanız önemlidir. Bu vücudun su ve tuz dengesinin korunmasında yardımcı olur. Yani, terleme kilo kaybetme anlamına gelmez sadece vücudun su kaybetmesidir ve bu suyun geri konulması gerekir. Tabii ki, yorucu egzersiz seansları terlemeye neden olur ve ardından su içerek bu kaybı karşılamanız gereklidir.

6) Boş Mide ile Egzersiz Yapmak Daha İyi Sonuçlar Üretecektir:

Bu, yapmak isteyeceğiniz en son şey olmalı! Eğer bunu yapıyorsanız ya da tavsiye ediyorsanız vücudunuzu kötüye kullanıyorsunuz demektir. Spor salonuna gitmeden yarım saat önce en azından bir yarım öğün yemeniz önemlidir. Bir şeyler yemek spor sırasında size enerji verecektir ve mide rahatsızlığı ya da benzer bir şeye neden olmaz.

7) Spor Yaparken Büyük Miktarda Protein Almak Gerekir:

Hiç şüphe yok ki, proteinler vücudumuzun yapı taşlarıdır ve her egzersiz seansından sonra veya günlük diyette iyi bir miktar protein olmalıdır. Ancak bunun fazlası metabolizmayı rahatsız edebilir.Beslenme dengesizliklerine, dehidratasyona ve böbreklerin zorlanmasına neden olabilir. Aktif yetişkinler günlük almaları gereken kalorilerinin %20-25’ini proteinden almalıdır.

8) Evde Spor Yapmak Spor Salonları Kadar İyi Sonuç Vermeyecektir:

Spor salonları moda egzersizleri ve bir dizi ekipman ile ilişkilidir. Ancak sabit bir ev-tabanlı egzersiz rutininiz varsa, bravo! Egzersiz hakkındaki en önemli şey düzenli ve samimi bir şekilde yapılması ve öz-motivasyonunuzun olmasıdır. Belirli bir rutine sadık kalıyorsanız, ev yada spor salonunun hiç bir farkı yoktur ancak kendinize uygun egzersizi yaptığınızdan ve doğru şekilde yaptığınızdan emin olmalısınız.

Hepimiz çok sayıda tavsiye ve ipuçlarına maruz kalırız. Burada önemli olan bunları bahane olarak kullanıp, spor yapmayı ertelememenizdir. Gün içinde yapacağınız her tür sportif aktivite size faydalı olacaktır. İkinci önemli nokta ise eğlenmek yaptığınız egzersizin etkisini arttıracaktır kim zevk aldığı bir şeyi kaçırmak ister ki? Yapmaktan zevk aldığınız bir spor bulmaya çalışın.
Yorumlar (0)
12°
açık
Günün Anketi Tümü
Kaç Yaşındasınız ?
Namaz Vakti 28 Mayıs 2020
İmsak 05:46
Güneş 07:10
Öğle 13:18
İkindi 16:37
Akşam 19:16
Yatsı 20:35
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
escort izmir izmir escort bayan izmir escort escort antalya anal porno porno izle